עמית סוסנה נפגשה עם קמלה האריס בבית הלבן: "לא קורבן, אישה חזקה"

עמית סוסנה, שנחטפה מביתה בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר ושוחררה מהשבי בעסקת החטופים, נפגשה עם סגנית הנשיא בבית הלבן, ונשאה דברים באירוע שהוקדש לאלימות המינית של מחבלי חמאס. "עכשיו אני יכולה לדבר על הדברים האיומים שעדיין עוברים על נשים וגברים שנמצאים שם"

עמית סוסנה נואמת בבית הלבן

עמית סוסנה, שנחטפה מביתה בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר ושוחררה מהשבי בעסקת החטופים, פגשה הלילה (שלישי) את סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בבית הלבן, ונשאה דברים באירוע שהוקדש לאלימות המינית של מחבלי חמאס. סוסנה אמרה כי "המשמעות של להיות בשבי היא לא לשלוט בראש, בגוף ובנשמה. אף אישה לא צריכה לעבור את מה שעברתי".

בפתח דבריה אמרה סוסנה: "אם הייתם אומרים לי לפני כמה חודשים כשהייתי בשבי שאהיה פה ואפגוש את סגנית הנשיא הייתי אומרת לכם שאיבדתם את דעתכם", לאחר מכן הוסיפה: "אני לא קורבן, אני אישה חזקה ועצמאית ולא אתן להם לקחת את זה ממני. את התקיפה המינית שעברתי בשבי אף אישה לא צריכה לעבור. אז לא הייתה לי ברירה, אבל עכשיו אני יכולה לדבר על הדברים האיומים שעדיין עוברים על נשים וגברים שנמצאים שם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406180854' autoplay='0' credit='פרופ' סיגל סדצקי' desc='' poster='' kid='1_1pjyi7lk' duration='190']

לפני כשלושה חודשים, סוסנה גוללה בריאיון ל"ניו יורק טיימס" את תקופת השבי בעזה, ושיתפה בכך שעברה תקיפה והתעללות מינית על-ידי מחבל חמאס. לדבריה, כשנחטפה, היא הוכתה ונגררה לשטח הרצועה על-ידי כ-10 מחבלים, חלקם חמושים.

עוד סיפרה כי הוחזקה לבדה בחדר שינה של ילדים, כשהיא כבולה בקרסולה השמאלי. ימים ספורים לאחר החטיפה, החל אחד המחבלים שהשגיח עליה, ששמו מוחמד, לשאול אותה שאלות בנוגע לחיי המין שלה. "לפעמים הוא היה נכנס, מתיישב ליד המיטה, מרים את חולצתי ונוגע בי", היא סיפרה בכאב. "ניסיתי לדחות אותו שוב ושוב".

באחת הפעמים, כשהייתה במקלחת, נכנס המחבל וגרר אותה באיומי אקדח לחדר. "הוא כיוון אקדח לראשי והכריח אותי לבצע בו אקט מיני", סיפרה סוסנה בריאיון, במהלכו אף חשפה כי המחבל ביקש לדעת מתי היא צפויה לקבל מחזור חודשי.