תקלה במערכת הדרכונים בנתב"ג: "הנושא מתוחקר"

תורים ארוכים השתרכו בנמל התעופה בן גוריון, בשל תקלה במערכת הדרכונים האוטומטית. בעקבות זאת, הנוסעים עוברים בידוק ידני. רשות האוכלוסין: "מדובר בתקלה טכנולוגית רוחבית, הנבדקת ומטופלת. אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמת לנוסעים"

אולם ההמראות בנתב"ג. ארכיון
אולם ההמראות בנתב"ג | צילום: גילי יערי, פלאש 90

עומסים כבדים נרשמו הבוקר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון, בשל תקלה במערכת הדרכונים האוטומטית - שהביאה לכך שנוסעים עוברים בידוק ידני.

מרשות האוכלוסין נמסר תחילה כי "מדובר בתקלה טכנולוגית רוחבית. אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמה לנוסעים. בגמר הטיפול, התקלה תתוחקר לבדיקת נסיבותיה". זמן קצר לאחר מכן נמסר: מרשות האוכלוסין כי "התקלה עדיין בטיפול, אך העומסים טופלו וכרגע אין תורי המתנה".

מוקדם יותר נמסר מרשות שדות התעופה כי היוםיעברו בנתב"ג כ-63,100 נוסעים ב-384 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכול, ייצאו היום כ-33,300 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ויכנסו לישראל כ-29,800 נוסעים.

Whatsapp Image 2023 08 06 At 1
נמל תעופה בן גוריון

ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים "לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר של רשות שדות התעופה ואצל חברות התעופה", וקוראים לציבור הנוסעים "לעשות צ'ק-אין מהבית ולהגיע לנתב"ג שלוש שעות לפני הטיסה. ברחבי הטרמינל פרוסים קיוסקים לרישום לטיסה ולהוצאת תג המזוודה, עבור חברות התעופה המשתתפות בתהליך, ומאפשרות לשלוח את המזוודה בדלפקי הדרופ-אוף של חברות התעופה. נוסעים עם כבודת יד בלבד יוכלו לעבור בידוק בטחוני מהיר במגזר W.

כמו כן, קראו ברשות שדות התעופה לנוסעים "לבדוק היטב את כבודת היד ולוודא כי אין בה חפצים האסורים להטסה כמו נשק או תחמושת. טרם ההגעה לנמל התעופה כדאי לבדוק מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה".