אלפים הפגינו נגד הממשלה בי-ם: "אם לא נפיל אותו, הוא יפיל אותנו"

מוחים למען שחרור החטופים ונגד הממשלה חסמו את הכניסה לבירה סמוך לגשר המיתרים - וצעדו לעבר מעון נתניהו ברחוב עזה, שם הציתו מדורות וניסו לפרוץ מחסומים. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה. בהפגנה משתתפות משפחות חטופים, בהן משפחותיהם של מתן צנגאוקר ועופר קלדרון

זמן צפייה: 01:07

אלפים מפגינים למען שחרור החטופים ונגד הממשלה מחו הערב (חמישי) בירושלים - וחסמו את הכניסה לעיר, סמוך לגשר המיתרים. כמו כן, המפגינים הציתו מדורות סמוך למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, וניסו לפרוץ מחסומים. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה. בין המוחים ישנם משפחות חטופים, בהם עינב צנגאוקר, שבנה מתן נמצא בשבי חמאס, יחד עם משפחתה, ומשפחת קלדרון, שבן משפחתם עופר קלדרון מוחזק בעזה.

המפגינים צעדו לעבר מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, ועברו דרך גן סאקר וכיכר פריז. מסלול הצעדה אושר מראש על ידי המשטרה - שמלווה את המפגינים, אך לאחר מכן טענה כי בהמשך, "התהלוכה הפכה להפרת סדר. מספר נשים הציתו והבעירו אש במזיד באמצע הרחוב, בלב שכונת המגורים, וקומץ פורעי חוק אחר ניסה לפרוץ מחסום משטרתי ברחוב בפראות". עקב כך, "קצין משטרה כרז למפרי הסדר על התקהלות בלתי חוקית וכוחות משטרה ממשיכים לפעול בשעה זו ברחוב לשמירה על הסדר".

עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים
עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406272123' autoplay='0' credit='' desc='הבעירו מדורה ברחוב עזה. אלפים מוחים נגד הממשלה' poster='' kid='1_cjcm2is2' duration='22']

הפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים
הפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

כמו כן, מהמשטרה נמסר כי מוקדם יותר הערב, עצרו שוטרי יס"מ ירושלים לחקירה באזור מחלף מוצא חשוד בן 52, תושב מרכז הארץ, שהיה בדרכו למחאה, זאת לאחר שמילא דלק בתוך ג'ריקנים וברשותו נתפסו גם אמצעים נוספים לפיזור עשן. על פי החשד, "החשוד התכוון להצית אש או להכין את הציוד הנדרש להצתת אש במהלך המחאה בניגוד לחוק".

עוד נמסר כי היום בשעות הבוקר, איתרו שוטרי מחוז ירושלים מצבור צמיגים עם בדים בתוכם כשהם חבויים בכביש 1 לכיוון מערב באזור שורש. על פי החשד, "אותם הצמיגים היו מיועדים להצתה על הציר במטרה לחסום את התנועה, ומעשה ההצתה נמנע, בזכות פעילות השוטרים".

עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים
שוטר מנסה לכבות מדורה בהפגנה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406272000' autoplay='0' credit='שרון בן פורת' desc='צעדת המפגינים לעבר מעון רה"מ' poster='' kid='1_8te2invh' duration='48']

הבוקר, מפגינים למען השבת החטופים ונגד הממשלה חסמו הבוקר את כביש החוף, באזור מחלף הבונים, בשני הכיוונים. כמו כן, נחסם אזור צומת הפיל שבתל אביב. חלק מהמפגינים קרא "המדינה נשרפת" וקריאות נוספות בדרישה להגיע לעסקת חטופים ובגנות התנהלות הממשלה. לפי שעה, דווח על עומסי תנועה כבדים.

כמו כן, בני משפחות חטופים חסמו את איילון דרום בסמוך למחלף רוקח, "לנוכח התקיעות במשא ומתן, והאמירה של נתניהו כי הוא 'מוכן לעסקה חלקית'". המוחים העלו באש כלוב עם הכיתוב "הצילו", בקריאות: "זו עסקה או קבורה".

מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב
מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מהמשפחות נמסר: "ראש הממשלה ויתר על החטופים, מבחינתו לקבור אותם בעזה כל זמן שהוא שומר על כיסאו. 265 ימים חלפו מאז שהם נחטפו ובגלל ניהולו הכושל של ראש הממשלה, אנחנו מגיעים לנקודה בה אין לישראל עוד מנופי לחץ על חמאס לעסקה. אם תיפתח מערכה בצפון לפני שנסיים את המלחמה בדרום ונחזיר את החטופים, נתניהו יקבור לא רק את החטופים שבעזה - אלא את המדינה כולה. רק עסקה שתחזיר את כל החטופים ותסיים את המלחמה בדרום תציל את המדינה".