גיל פרג, שרצח את אמו ודודתו בארגנטינה, מת בביה"ח בו נכלא

הישראלי בן ה-42, שנידון למאסר עולם בגין רצח אמו פרחיה סרוסי ודודתו לילי פרג בעיר מנדוסה ב-2019, מת מהתקף לב בבית החולים הפסיכיאטרי בו ריצה את מאסרו

זמן צפייה: 00:19

גיל פרג (42), הישראלי שנשפט בארגנטינה למאסר עולם בגין רצח אמו פרחיה סרוסי (63) ודודתו לילי פרג (54) בשנת 2019, מת הלילה (בין ראשןן לשני) מהתקף לב בבית החולים הפסיכיאטרי בו ריצה את מאסרו.

על-פי גורמים בבית החולים, פעולות החייאה בוצעו בפרג במשך מספר דקות לאחר שהתמוטט בתאו, אך אלו לא צלחו ומותו נקבע מעט אחרי 22:00 (שעון מקומי). גופתו הועברה לניתוח בבית חולים לרפואה משפטית, שם תיקבע סיבת המוות באופן רשמי.

פרג רצח את אמו ודודתו בשנת 2019, בעת שביקרו אותו בביתו שבגואיימאלן הסמוכה לעיר מנדוסה. גופותיהן של השתיים אותרו במתחם בנייה באזור הבית לאחר שבועיים של חיפושים. המשטרה חשדה בפרג כבר בשלב מוקדם של החקירה, לאחר שסירב לשתף פעולה עם רשויות החוק והתנהג בצורה מחשידה.

הגופות נמצאו בסיוע כלבי יחידת הכלבים של מנדוסה, שאיתרו שאריות דם על חולצה ובתוך שקית במתחם הבנייה הסמוך לביתו של פרג. מיד לאחר שניתן אישור כי הדם שייך לפרחיה סרוסי ולילי פרג, גיל נעצר בהוראת התובע המקומי. הגופות של שתי הנשים, שנקברו וכוסו באבנים וענפים, אותרו שעות לאחר שבוצע המעצר. גם דרכונים וחפצים אחרים של הקורבנות נמצאו באזור.

במהלך משפטו טען פרג לאי-שפיות, ובאחד הדיונים יילל כמו חתול ללא הפסקה עד שהוצא מאולם בית המשפט. בעקבות זאת, כונה בתקשורת הארגנטינאית "איש החתול".

בתום המשפט בשנת 2021, לאחר שעתיים של דיונים, חבר המושבעים הרשיע את הישראלי בסעיף של רצח בנסיבות מחמירות. בפסק הדין נקבע כי לא ניתן לקבל את טענת ההגנה, שעמדה על כך שפרג סובל מפסיכוזה כרונית שהובילה אותו להתנהג כמו חתול.

בנוסף, דחו המושבעים טענת ההגנה לאי-אשמה, לאחר שפרג הצהיר בבית המשפט כי לא רצח את קרובות משפחתו, אלא שהמשטרה "שתלה" את הגופות בביתו.