עיני לא הכחיש שייכנס לעסקים: "אצא לחופשה ובסופה לא אשב בבית"

בראיון לחדשות 10 הכחיש יו"ר ההסתדרות הפורש כי פניו לפוליטיקה. "אין לי שלדים בארון. אם היו שלדים, הייתם כבר אורבים לי", הוא טען. "מאז כינונה של הממשלה הנוכחית יש תהליך הסתה מתמשך נגד הוועדים". במערכת הפוליטית מעריכים כי הוא יחבור בעתיד למשה כחלון

עופר עיני
עופר עיני | צילום: יחצ

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום (שלישי) בראיון לחדשות 10 כי הוא לא הולך לפוליטיקה, לאחר שהחליט לפרוש מתפקידו בפברואר הקרוב. עם זאת, הוא לא הכחיש שיצטרף לעולם העסקים. "אין לי שלדים בארון. אם היו שלדים, הייתם כבר אורבים לי", טען עיני. "אצא לחופשה, ובסופה לא אשב בבית".

"אני עדיין לא יודע מה אעשה בפברואר", הדגיש יו"ר ההסתדרות. "ההחלטה לא נולדה ביום אחד, היא הצטברה בחודשיים האחרונים. המטלות על יו"ר ההסתדרות הן מאוד כבדות. זה אחריות כבדה של פרנסה של אנשים ואחריות של איזונים במשק, של מצד אחד לשמור על העובדים ומצד שני לא לשפוך את התינוק עם המים".

עיני המשיך לצאת להגנת ועדי העובדים הגדולים, דוגמת ועד הנמלים, למרות הביקורת שנמתחה עליהם. "מאז כינונה של הממשלה הנוכחית יש תהליך הסתה מתמשך נגד הוועדים. אם אין ועדים חזקים לא תהיה עבודה מאורגנת בכלל. למי זה טוב?".

במערכת הפוליטית החלה תכונה רבה בעקבות הודעת ההתפטרות. לעיני אין לאן להיכנס כרגע, אבל בעוד שנתיים-שלוש, על פי ההערכות, הוא עשוי לחבור לשר לשעבר משה כחלון ולהקים מפלגה משותפת. בין השניים יש קשר הדוק והשבוע הם גם שוחחו בטלפון. בבחירות האחרונות, עיני לחץ על כחלון לרוץ ברשימה עצמאית.

להסתדרות מחכים שורה של מאבקים קשים ביום שאחרי עיני. שני חברי כנסת מהעבודה, איתן כבל ומיקי רוזנטל, כבר הודיעו כי ינסו להתמודד על תפקיד היו"ר. הם ינסו להעביר את ההכרעה מבינ"ה, הפרלמנט של ההסתדרות, לבחירות חדשות.

ההסתדרות תצטרך להכריע על אופייה. האם להמשיך לחזק את הוועדים החזקים והמסורתיים, כפי שעשה עיני, או להפוך לארגון חברתי, הנאבק גם ביוקר המחייה ומחירי הדיור, כפי שרוצים הח"כים. בנוסף, ארגון העובדים הגדול בישראל יתמודד בקרוב עם שורה של מאבקים קשים בשוק העבודה, לדוגמה בנמלים ובחברת החשמל. דרכו של היורש המיועד, אבי ניסנקורן, לא תהיה פשוטה.