האביב כאן: מאות אלפים מטיילים ברחבי הארץ

אחרי ההתאוששות מליל הסדר, ברשות הטבע והגנים דיווחו על תנועה ערה של מטיילים בגנים ובשמורות הטבע. עומסי תנועה מורגשים בכמה צירים מרכזיים. הצפי לחול המועד: כ-2 מיליון מטיילים בסך הכל

מטיילים בפארק עדעולם של קק"ל
מטיילים בפארק עדעולם של קק"ל | צילום: קק"ל

חג האביב הגיע - ואיתו גם זרם המטיילים. רשות הטבע והגנים עדכנה בצהריים (שלישי) על מאות אלפי ישראלים שפוקדים מאז שעות הבוקר את הגנים הלאומיים ואת שמורות הטבע בכל רחבי הארץ. בכבישים רבים נרשמים עומסי תנועה.

מטיילים בעין פרת בחול המועד פסח
מטיילים בעין פרת בחול המועד פסח | צילום: עמיר אלוני (ארכיון)

באופן לא מאוד מפתיע, זרם המטיילים הגדול ששטף את הארץ הביא איתו גם עומסי תנועה בלא מעט כבישים. באגף התנועה של המשטרה ציינו עומסים בכביש 4 מעכו מזרח לרגבה, בכביש 805 מחילזון ליובלים, בכביש 2 מחבצלת לינאי וכן בכביש 754 ממשה"ד לכיוון בית רימון. הנהגים התבקשו להשתמש בדרכים חלופיות. בכביש החוף קיים עומס תנועה ממחלף אולגה עד מחלף חבצלת.

בהודעה של רשות הטבע צוין כי תנועה ערה במיוחד נרשמת בין היתר בגן לאומי בית שאן, גן לאומי אכזיב, גם לאומי ממשית וכן פארק אשכול שבדרום. גם בפארק הירקון נרשמת כמות גדולה של מבקרים.

בסך הכל, ברשות צופים כי בחג ובימי חול המועד יפקדו את האתרים השונים לא פחות מ-2 מיליון מטיילים. בקרן הקיימת לישראל העריכו כי מיליון בני אדם נוספים יגיעו ליערות ולחניונים.