מחאה בגנים בפ"ת: עשרות ילדים לקו בדיזנטריה ובזיהומים קשים עקב בעיות תברואה

עשרות ילדים בגנים בפתח תקווה לקו באחרונה בדיזנטריה ובזיהומים קשים ונשלחו לאשפוז. לאחר שאחד הגנים התרוקן התברר: החול בגני העיר לא הוחלף מזה שנים, והתמלא בביצי נחשים ועכברים. "צריך לעשות ניקוי יסודי"

ילד שנפגע כתוצאה מזיהום בגן ילדים בפתח תקווה
ילד שנפגע כתוצאה מזיהום בגן ילדים בפתח תקווה | צילום: חדשות 10

כשהעירייה עם הראש בחול: עשרות ילדים הלומדים בגנים בפתח תקווה לקו בימים האחרונים בדיזנטריה ובזיהומים קשים, לטענת הורי הילדים על רקע מצב תברואתי בלתי נסבל המלווה את המוסדות, ובעיקר את ארגזי החול בהם, מזה שנים.

בימים האחרונים החלו ילדים בגן נוסף בעיר לסבול משלשולים והקאות. ג', אב לבת 5 שמאושפזת כבר ארבעה ימים בבית החולים "שניידר" בגלל דיזנטריה סיפר: "בלילה הילדה הגיעה אלינו עם כאבי בטן, חשבתי שזה כאבי בטן ואז היא גלגלה עיניים. רצתי איתה לחדר מיון". על רקע הדאגה הפסיקו ההורים לשלוח לגנים את ילדיהם, כשהם חושפים טענות קשות בנוגע לתברואה בגנים.

בראש טענותיהם של ההורים ההאשמה כי החול בחצרות הגנים לא הוחלף על ידי העירייה במשך שנים. לדבריהם, בחצרות נמצאים נחשים המטילים ביצים, עכברים ובקבוקי בירה שמשאירים אחריהם פועלים. "לפני שבוע וחצי הוגש לילדים אוכל מסריח. צריך לסגור את הגן ולעשות ניקוי יסודי", אמר אחד האבות.

בעיריית פתח תקווה מסרו בתגובה: "הגנים המדוברים עברו ניקוי וסינון חול באופן יסודי לפני תחילת שנת הלימודים. במהלך חודש אוגוסט גם הוספנו לגנים חול חדש וביצענו ריסוס והדברה. החול נקי ועומד בכל הדרישות. לגבי הילדה שחלתה בדיזנטריה, נעשתה בדיקה ואין כל ראיה שמקור המחלה הוא בתחומי הגן".