הותר לפרסום: רונן משה וטלי קידר נעצרו בפרשיית ישראל ביתנו

משה, נעצר הבוקר בפרשת השחיתות של ישראל ביתנו. החשד הוא כי משה קיבל תקציבי יחסי ציבור, תמורת שוחד שהעביר לשתיים מהמעורבות הנוספות בתיק, שנעצרו אף הן הבוקר. משה מונה רק בשבוע שעבר ליועצו של משה כחלון, המתמודד לכנסת בראשות מפלגת כולנו. בעבר שימש משה גם כדובר מפלגת הליכוד, וכדוברו של בנימין בן אליעזר בקמפיין שקיים לנשיאות המדינה. ישראל ביתנו בתגובה: "מעצרי ראווה, כמו במשטרים אפלים"

איש הפרסום ויועץ התקשורת רונן משה בהארכת מעצרו
איש הפרסום ויועץ התקשורת רונן משה בהארכת מעצרו | צילום: ניק קוליוחין

הותר לפרסום: איש הפרסום ויועץ התקשורת רונן משה, שהקים לפני מספר שנים חברה לשתדלנות (לובינג) עם ראובן אדלר ואייל חומסקי, הוא אחד מארבעה אנשים שנעצרו הבוקר (שני) במסגרת פרשיית השחיתות 242, הקשורה לישראל ביתנו. המשטרה ביקשה אחר הצהריים להאריך את מעצרו, ובית המשפט האריך את המעצר ב-5 ימים.

בתת-פרשה הרלוונטית, החשד הוא כי משה קיבל תקציבי יחסי ציבור תמורת שוחד שהעביר לשתיים מהמעורבות הנוספות בתיק, שנעצרו אף הן הבוקר - אחת מהן היא אשת השיווק טלי (טליה) קידר. משה מונה רק בשבוע שעבר ליועצו של משה כחלון, המתמודד לכנסת בראשות מפלגת כולנו. בעבר שימש משה גם כדובר מפלגת הליכוד, וכדוברו של בנימין בן אליעזר בקמפיין שקיים לנשיאות המדינה.

בפרוטוקול הדיון הודיע השופט בבית המשפט המחוזי בראשון לציון כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשה, ואף ראיות של ממש שהן מעל ומעבר לנדרש בזמן זה של ההליך המקדמי".

נציג המשטרה בדיון אמר כי "זו פרשיה ארוכה שכבר מתנהלת מספר שבועות", בעוד פרקליטו של משה סיפר כי הוא הפך לאב במהלך הלילה האחרון, "ועכשיו הוא אפילו לא יכול לראות את הילדה שלו".

פרקליטו של משה, ירון לונדון, ממשרד כהן, סטרשנוב, לונדון ושות' אמר: "כנותן שירותים וייעוץ, שמו של רונן השתרבב לנושא. לנו יש אמון מלא ברשויות החוק, ואין לנו ספק שבתום החקירה הדברים יתבהרו, האמת תצא לאור וכולם ידעו כי הוא נקי כפיים ולא נפל רבב בהתנהלותו".

מישראל ביתנו מסרו בתגובה למעצרים האחרונים: "הם נועדו רק כדי להסיח את דעת הציבור ממה שקורה במשטרה עצמה, ומשרשרת ההסתבכויות האחרונות של 5 ניצביה. חמור ומצער מאוד שהמשטרה מאמצת דפוסי התנהלות של משטרים אפלים. ההדלפה המהירה על מעצרים שבוצעו רק הבוקר היא ספין משטרתי שקוף, שבא רק כדי להסתיר את הבושה הגדולה שאופפת את המשטרה עם חקירתו של קצין בכיר נוסף שמסתבך ונחשד במעשה מגונה והטרדה מינית.

"מהכותרות הגדולות שעשתה המשטרה נגד אנשים מ'ישראל ביתנו' לא נשאר דבר ממשי, ויש מקום לדאגה גדולה במדינה שבה המשטרה מחבלת כך בהליך הדמוקרטי של הבחירות, מתנהלת כך ושאלו הם קציניה הבכירים ביותר, שמוציאים שם רע לעשרות אלפי שוטרים שעושים את עבודתם לילות וימים כדי להגן על אזרחי המדינה.

"אנו דורשים מפרקליט המדינה וממפקד המחלקה לחקירות שוטרים לחקור את ההדלפות המגמתיות ואת העיתוי בהן יצאו, משום שמצב שבו המשטרה אינה בוחלת באמצעים על-מנת להסיח את דעת הציבור הרחב הוא מצב מסוכן ומהווה פגיעה קשה באושיות החברה החופשית. ברור כי מדובר במעצרי שווא, מעצרי ראווה מתוזמנים היטב, שנועדו לעשות כותרות כדי למחוק כותרות אחרות".