חודש וחצי אחרי פיגוע הטרור היהודי – ריהאם דוואבשה מתה מפצעיה

אימו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע הטרור היהודי בכפר דומא, מתה הלילה מפציעה בבית החולים שיבא שבתל השומר, לאחר שסבלה מכוויות בכ-90% מגופה. לפני כחודש מת מפצעיו גם אב המשפה, סעד, באותו היום שבו אחמד בן ה-4 התעורר לראשונה ושאל: "איפה אמא שלי?"

זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי
זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי | צילום: רויטרס

ריהאם דוואבשה, אמו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע הטרור בכפר הפלסטיני דומא בסוף חודש יולי, מתה לפנות בוקר (שני) מפצעיה בבית החולים תל השומר. ריהאם, שנפצעה גם היא בפיגוע, סבלה מכוויות ב-90 אחוז מגופה ואושפזה מאז האירוע.

בפיגוע הרצחני שהתרחש בכפר הסמוך לעיר שכם, נפגעו ארבעה בני המשפחה. הבן הקטן עלי נהרג במקום מבקבוקי התבערה שהושלכו לעבר הבית וגרמו לשריפתו. שלושה בני המשפחה האחרים הובהלו לבית החולים כשהם במצב קשה מאוד.

לפני כחודש, מת מפצעיו סעד דאוובשה, אב המשפחה בן ה-32 שהיה מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע כש-80 אחוזים מגופו היו מכוסים כוויות. בעקבות המוות של אב המשפחה, קרא דובר החמאס בחו"ל ל"פתיחת מערכה נגד ישראל". הבוקר, הכריז יו"ר הרשות, אבו-מאזן על שלושה ימי אבל.

חוסיין עם נכדו אחמד בן ה-4, שנפצע קשה בפיגוע בכפר דומא
חוסיין עם נכדו אחמד בן ה-4, שנפצע קשה בפיגוע בכפר דומא | צילום: צילום מסך

באותו היום שבו אחמד דוואבשה נכנע במאבק נגד הפצעים, מצבו של בנו אחמד בן ה-4 השתפר והוא פקח את עיניו לראשונה. סבו של אחמד מספר כי מילותיו הראשונות של הנכד היו "איפה אמא שלי?".

הסב המשיך לספר לאחר החדשות הטובות כי אחמד הקטן זכר את שאירע והבין כי הוא נפגע בפיגוע טרור. "אני שרוף, שרפו אותי", אמר לסבו. היום אחמד עדיין מאושפז בבית החולים שם משתפר מצבו בהדרגתיות.

כזכור, בסוף חודש יולי הציתו יהודים שני בתים בכפר הפלסטיני דומא הסמוך לשכם, גם בשלב זה, מעל לחודש אחרי, אין התקדמות בחקירת החטיבה היהודית בשב"כ בנוגע לאירוע והמציתים טרם נתפסו. בכוחות הביטחון ממשיכים בכוננות הגבוה, מתוך הערכה כי מותה של ריהאם, עלול להצית מחדש את הלהבות בגדה.