יותר מ-600 איש טופלו בשל האובך, הקלה רק במהלך סוף השבוע

זה היום השני שבו המשיכו להיות גבוהים ערכי זיהום האוויר בשל האובך, במיוחד באזור המרכז. במד"א דיווחו על מאות בני אדם שנזקקו לטיפול בשל מזג האוויר. חברת "ישראייר" הודיעה על ביטול כל הטיסות לאילת שתוכננו עד מחר בשעה 8:00

אובך בחוף הים בתל אביב
אובך בחוף הים בתל אביב | צילום: רויטרס

אחרי יומיים של אובך כבד, נראה שגם הסוף לא נראה באופק הקרוב: הערב (רביעי) והלילה יוסיף להיות חם מהרגיל, לח ואביך. זיהום אוויר גבוה יוסיף לשרור במרבית אזורי הארץ. האובך צפוי לשקוע רק במהלך סוף השבוע ובינתיים זיהום האוויר ממשיך להיות גבוה בהרבה מהממוצע.

לפי הנתונים שפרסם אחר הצהריים המשרד להגנת הסביבה, ביממה האחרונה רמת זיהום האוויר בתל אביב הייתה גבוהה פי שניים ויותר מאשר אתמול. בחיפה חלה עלייה בזיהום, ואילו בירושלים נמדדה דווקא ירידה.

בהשוואה ליום ממוצע, בחיפה, עפולה, גבעתיים, מודיעין, רחובות, מודיעין, ובית שמש נרשמו ביממה האחרונה רמות זיהום אוויר הגבוהות פי שישה ויותר. בערד זיהום האוויר היה גבוה פי 8.7, בעוד שבאזורים אחרים, בהם ירושלים ובאר שבע, שיעור הזיהום היה גבוה פי 4.9.

אובך בתל אביב
אובך בתל אביב | צילום: חדשות 10

אובך בתל אביב
אובך בתל אביב | צילום: חדשות 10

רמות זיהום האוויר הגבוהות הביאה את רוב האנשים להסתגר בבתיהם ולהעדיף לקבל את האוויר שלהם מסונן דרך המזגן. מעט לפני השעה 15:00 נשבר שיא הצריכה כשנרשם ביקוש לחשמל של 12,905 מגה-וואט, גבוה ביותר מ-100 מגה-וואט מהשיא הקודם, שנרשם לפני מעט יותר מחודש.

ביממה האחרונה טופלו מאות בני אדם שסבלו מבעיות נשימה. ממד"א נמסר על עלייה של עשרות אחוזים במספר הנפגעים עקב מזג האוויר. החל משעות הבוקר המוקדמות אתמול העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ליותר מ-632 בני אדם. כ-375 סבלו מקוצר נשימה והתקפי אסטמה, כ-85 התעלפו וכ-175 סבלו מהחמרה של מחלות לב.

אובך בצפת
אובך בצפת | צילום: חדשות 10

"במד"א ממשיכים לשמור על כוננות בעקבות האובך וגל החום הכבד. על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר, הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים", מסר מנכ"ל הארגון, אלי בין.

במהלך היום בוטלו טיסות רבות עקב האובך הכבד, שעדיין לא שקע. חברות ארקיע וישראייר ביטלו את כל טיסות הפנים שהיו צפויות להמריא היום בשל תנאי מזג האוויר, עד מחר בשעה 08:00 בבוקר, ולאחר מכן יעריכו את המצב מחדש.

מחר עדיין אביך עם רמות זיהום אוויר גבוהות. הטמפרטורות ירדו מעט אך עומסי החום יוסיפו להיות כבדים.  בסוף השבוע האובך ישקע, הראות תשתפר ותורגש ירידה קלה בטמפרטורות. עומסי החום יוסיפו להיות כבדים ברוב אזורי הארץ. בראש השנה תחול הקלה נוספת בחום.