כמות הגשמים באזור השרון: פי 5 מהממוצע בעונה

נתוני רשות המים העלו שבאזור השרון ירדו כבר כ-200 מ"מ במערכת החורפית הנוכחית. בבקעה ובאזור ים המלח ירדו רק היום בין 20 ל-40 מ"מ. בערבה חולצו אזרחים שנתקעו עם רכבים. הכנרת כמעט שלא זכתה לגשמים

חורף בהרצליה
חורף בהרצליה | צילום: דדי טטרו, דוברות מכבי אש הרצליה

החורף לא כאן רשמית, אבל הגשם בא ובגדול: לפי נתוני רשות המים שפורסמו בצהריים (חמישי), במערכת החורפית הנוכחית ירדו באזור השרון בין 200-180 מ"מ, פי חמישה מהממוצע בחודש אוקטובר שעומד על 40 מ"מ בממוצע. מהרשות נמסר כי היום ירדו משקעים בעיקר לאורך החוף, בקעת הירדן ואזור ים המלח שהסתכמו שנעו בין 40-20 מ"מ. החדשות הרעות הן שבכנרת כמעט ולא ירדו משקעים.

על פי השירות המטראולוגי, הממוצע הרב-שנתי של כמויות הגשם באוקטובר הוא 20 עד 35 מ"מ בצפון הארץ ובמרכזה, ובין 5 ל-10 מ"מ בנגב. כך שברוב האזורים עברנו את הממוצע ובחלק מהאזורים אף ירדה כמות גשמים גבוהה במידה ניכרת ממנו.

יממה לאחר ההצפות החמורות באזור השרון פקדו היום שיטפונות גם את אזור הנגב. במסגרת שני אירועים שונים בנגב חולצו שני נערים וזוג שרכבו נסחף. במהלך היום נרשמה כמות גשמים גבוהה מהרגיל. על אף העובדה כי אוקטובר תועד כחם מהרגיל, הצליחו הגשמים הנוכחיים לעקוף את הממוצע החודשי ברוב חלקי הארץ.

הצפות באזור השרון
הצפות באזור השרון | צילום: חטיבת דובר המשטרה

הצפות באזור השרון
הצפות באזור השרון | צילום: חטיבת דובר המשטרה

הצפות בערבה
הצפות בערבה | צילום: ללא

ברקים מעל תחנת הכוח באשקלון
ברקים מעל תחנת הכוח באשקלון | צילום: רויטרס

כתוצאה מהגשמים נלכדו זוג שרכבו נסחף בכניסה לנאות הכיכר שליד ים המלח. יחידת חילוץ ערבה מטעם המשטרה הוזנקה למקום מחשש לחיי הזוג וחילצה בשלום את השניים. במקביל, נקראה היחידה לחילוץ שני נערים ממערב לגשר צין. זאת, לאחר שנתקעו במקום בעקבות זרימת הנחל העוצמתית. בתום ניסיונות חילוץ הם נלקחו מהאזור ללא פגע.

במהלך היום נסגרו לתנועה על רקע השיטפונות באזור הנגב הכבישים 90 ו-234 למשך שעה קלה. בנוסף, נחסם לתנועה בשני הכיוונים כביש 5504 שבאזור כפר סבא.

כבר בסוף השבוע הממטרים ייפסקו וצפויה התחממות ניכרת. בתחילת השבוע תימשך המגמה עם עוד עלייה במידות החום, וביום שני כבר צפוי מזג אוויר חם מהרגיל לעונה, עם 29 מעלות בחלק מאזורי הארץ.

על פי נתונים שפרסם אתמול השירות המטראולוגי, במסגרת המערכת החורפית השבוע נמדדו באזור מישור החוף והשפלה בין 30 ל-70 מ"מ של גשם, מתוכם עשרות מ"מ במהלך יממה אחת ואף שעות ספורות. בקיבוץ ארז שבעוטף עזה נמדדו למעלה מ-100 מ"מ של גשם. באזור הצפון נמדדו עד אתמול בשעות הערב בין 10 ל-15 מ"מ.