היכונו להפסקות חשמל נוספות: חברת החשמל מתריעה על אפשרות לניתוקים עקב מזג האוויר

החל משעות הערב צפוי להתפשט ברחבי הארץ אובך כבד, מלווה ברוחות מזרחיות עזות, ובחברת החשמל נערכים בהתאם. בכל מקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, הציבור מתבקש להתרחק מהמקום ולדווח לחברה במרכז השירות או באפליקציה. האם המראות להם גרמה הסופה בשבוע שעבר יחזרו על עצמם?

אובך בתל אביב
אובך בתל אביב | צילום: חדשות 10

לאחר שהמשרד להגנת הסביבה התריע על צפי לזיהום אוויר גבוה במיוחד החל מהערב (שלישי), הודיעה חברת החשמל כי היא נערכת להיתכנות של מפגעים ברשת החשמל - בדומה לאלו שהביאו לשיתוקה של הרשת באזור השרון השבוע.

ההתרעה שקיבלה חברת החשמל כוללת מידע אודות רוחות מזרחיות חזקות הנושבות מכיוון צפון ערב הסעודית וירדן לכיוון ישראל, וגורמות לסופות חול וענני אבק, אשר יגרמו בהמשך להגבלת הראות. עוד נמסר כי החל משעות אחה"צ מחר צפויים להתפתח עננים, סופות רעמים וברקים מקומיים, בעיקר בצפון הארץ.

לשילוב של האבק והגשמים, על פי חברת החשמל, יש פוטנציאל להפרעות באספקת החשמל והחברה נערכת בהתאם. בכל מקרה, במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, יש להתרחק מהמקום ולדווח לאפליקציית חברת החשמל או למרכז השירות 103 של חברת החשמל.

כמו כן, יש לחזק חפצים ואביזרים שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתילי החשמל: תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מיכלים, קולטים ודודים על הגג, אדניות, עציצים וכדומה.

אזרח מתמודד עם האובך הכבד בירושלים
אזרח מתמודד עם האובך הכבד בירושלים | צילום: רויטרס

בשל זיהום האוויר החריג, ממליצים בארגון מד"א לקשישים, נשים בהריון, חולי לב, וחולים במחלות ריאה לשהות בבתים עם חלונות מוגפים. כמו כן, מומלץ להימנע מפעילות בחוץ וגם לספורטאים שבינינו מומלץ שלא לעסוק בפעילות ספורטיבית בחוץ.

ביום חמישי תורגש ירידה נוספת בטמפרטורות. ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים ירדו בהפוגות ארוכות, בעיקר בצפון ובמישור החוף. הרוחות יחלו להיחלש בהדרגה. במהלך סוף השבוע המגמה תימשך עם התקררות נוספת וגשמים שירדו מהצפון ועד הנגב.