שדה דב נסגר בגלל בעיית ראות, חשש לשטפונות בנחלי המזרח והדרום

מזג האוויר הוביל לכך ששדה התעופה שבתל אביב הושבת ומטוסים לא יכולים להמריא או לנחות בו. במהלך היום צפוי לרדת גשם מקומי מלווה בסופות רעמים. "אנו עדים להתגברות מופעי אקלים קיצוניים בכל העולם ובכלל זה גם באזורנו"

מטוס קל בשדה דב
מטוס קל בשדה דב. ארכיון | צילום: רוני שיצר

שדה דב
שדה דב | צילום: רוני שיצר

שדה דב בתל אביב נסגר להמראות ונחיתות בשל הגבלת ראות שנוצרה עקב מזג האוויר, כך הודיעה רשות שדות התעופה.

במהלך היום תחול ירידה קלה בטמפרטורות וצפוי לרדת גשם מקומי מלווה בסופות רעמים כאשר קיים חשש לשטפונות בנחלי המזרח והדרום. רוחות מזרחיות ינשבו בצפון הארץ ובהרים. בד בבד, האובך ישקע בהדרגה במרכז הארץ ובדרום.

מאז האובך הגדול שכיסה את המדינה בראשית ספטמבר, כמעט בכל שבוע מתרחש אירוע שיטפון בנחלי דרום הארץ. השיא היה בראש השנה כאשר שיטפון אדיר פקד את נחל פארן ושבר שיא של 44 שנים בעוצמת הזרימה. בשבוע שעבר מדדו בבאר אורה הסמוכה לאילת כמות משקעים של 62 מ"מ בתוך מספר שעות, כמות גדולה פי 2 מהכמות השנתית באזור.

אובך בתל אביב
אובך בתל אביב | צילום: חדשות 10

ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים בשירות ההידרולוגי ברשות המים, סבור שהסיבה לתופעות החריגות הללו בסתיו הנוכחי קשורים לתופעת האל ניניו. "אנו עדים להתגברות מופעי אקלים קיצוניים בכל העולם ובכלל זה גם באזורנו", אומר ד"ר גבעתי. "האל ניניו הקיצוני בסתיו הנוכחי יכול להסביר גם את סופת הציקלון הנדירה אשר מכה בימים אלה בחופי תימן וערב הסעודית", מוסיף פרופסור דניאל רוזנפלד מהמחלקה למדעי האטמוספרה שבאוניברסיטה העברית.