יולדות שבאו במגע עם הרופא החולה יוזמנו לבדיקות

בית החולים שיבא החליט לזמן לבדיקות את כל מי שבא במגע עם הרופא שנשא את החיידק סטרפטוקוק וגילו תסמינים הקשורים בחיידק. מצבם של שתיים מהנשים שבאו במגע עם הרופא עדיין קשה ובמשרד הבריאות עדיין בודקים האם יש קשר בין המקרים. משנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק: "אני כרגע לא רואה סימנים לרשלנות, אבל יש לחכות לתחקיר המלא"

מחלקת יולדות תל השומר
מחלקת יולדות תל השומר | צילום: ניק קוליוחין

אישה נוספת שילדה בבית החולים שיבא תל השומר בשבועות האחרונים נאלצה לעבור אתמול (רביעי) כריתת רחם. מדובר במקרה הרביעי למעשה שמתרחש בבית החולים בשלושת השבועות האחרונים.

אחת מהנשים בוודאות נדבקה מהרופא שנשא את החיידק סטרפטוקוק ושתיים בוודאות לא נדבקו ממנו. בבית החולים ובמשרד הבריאות עדיין בודקים את הקשר בין היולדות כאשר שתיים נמצאות במצב קשה.

בינתיים, בוצעו שיחות טלפון לנשים שבאו במגע עם הרופא ובמקרה שבו יש להן תסמינים הקשורים בחיידק, הם זומנו לבדיקות נוספות. "ילדתי בתחילת דצמבר וקיבלתי טלפון ביום ראשון כי הרופא הנגוע טיפל בי", אמרה יולדת שבאה במגע עם הרופא, "נשארתי להשגחה והרגיעו אותי שמכיוון שאין חום והמצב כנראה טוב. זו סיטואציה מפחיד ויש כאבים באזור התפרים".

מנהל בית החולים תל השומר, זאב רוטשטיין, בתדרוך על מצבו של אריאל שרון
מנהל בית החולים תל השומר, זאב רוטשטיין, בתדרוך על מצבו של אריאל שרון | צילום: רויטרס

מנהל שיבא, זאב רוטשטיין, אמר: "מצאנו קשר בין הרופא הנשא ובין יולדת אחת. 2 יולדות אחרות- לא מצאנו קשר וזה כל מה שיש. הרופא שוחרר עם אנטיביוטיקה הביתה ואנחנו ממשיכים לטפל בחולים כמו שעשינו בעבר. אני מבין את לחץ היולדות, אבל איתרנו את היקף הבעיה, טיפלנו בה וחזרנו חזרה לשגרה. לרופא לא היו סימנים ואני בטוח שהוא לא מרגיש טוב בנוגע למקריות שנפלה עליו".

משנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק הוסיף: "אני כרגע לא רואה סימנים לרשלנות, אבל יש לחכות לתחקיר המלא. ברגע שהתגלה המקרה, הוא דווח למשרד ודיברו עם כל המשפחות שיש חשד שיש הדבקות".