ביהמ"ש העליון דחה את ערעור זדורוב - שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה

ברוב של שני שופטים מול אחד, דחה ביהמ"ש העליון את ערעורו של רומן זדורוב והשאיר על כנה את הרשעתו ברצח הילדה בת ה-13.5 בדצמבר 2006. פרקליטו של זדורוב: "שופט אחד החליט שאין ראיות להרשיעו ולכן יש אפשרות לדיון נוסף". אמה של הנרצחת: "אסור לבטוח במדינה, אני עדיין בספק לגבי ההרשעה"

זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 10

 

לאחר 9 שנים - הוכרע תיק זדורוב. בית המשפט העליון החליט היום (רביעי) לדחות את ערעורו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה בדצמבר 2006.

החלטת השופטים התקבלה ברוב של שניים מול אחד, כאשר יצחק עמית וצבי זילברטל טענו כי יש להרשיע את זדורוב, בעוד השופט יורם דנצינגר סבר כי יש לזכות אותו. בתום הדיון טען פרקליטו של זדורוב, עו"ד אביגדור פלדמן, כי העובדה שהחלטה לא התקבלה פה אחד מהווה פתח לערעור נוסף.

"ציפינו שרומן זדורוב יזוכה ואנחנו מצטערים שזה לא קרה", אמר עורך הדין בבית המשפט, "שופט אחד החליט שאין ראיות להרשיע את רומן זדורוב ולכן יש אפשרות לדיון נוסף. השאלה היא האם ניתן לשלוח אדם למאסר עולם על רצח לאחר ששופט עליון החליט שאין ראיות להרשיעו".

אולגה זדורוב, רעייתו של רומן, עמדה בסוף הדיון על חפותו של בעלה: "רוצה להתחיל עם זה שבעלי זכאי, זה קודם כל. לא יכולים לזכות כי מכאן יתחילו הרבה בעיות, לצערי הכי חשוב בשבילם בתור מערכת משפטית זו היציבות. הם לא רוצים להודות שעשו טעות והרסו חיים. כנראה השופט היחיד שזיכה גם לא ראה את התיק כי הוא זיכה מחמת הספק".

"מדובר בתיק עמוס, השופטים לא קראו את החומר ואני מרחמת עליהם שהם לא קיבלו את האמת", היא הוסיפה, "אם היה זיכוי היום היינו יוצאים לחפש את הרוצחים. רומן נפל לקורבן בידי המשטרה". גם אילנה ראדה, אמה של תאיר אשר כבר אמרה בפומבי כי אינה סבורה שזדורוב הוא הרוצח, מתחה ביקורת על ההחלטה.

"השופטים הם בני אדם, הקב"ה הוא שיחליט", היא אמרה מחוץ לבית המשפט, "אסור לבטוח במדינה, אני עדיין בספק לגבי ההרשעה. הדרך עוד ארוכה, יש עוד חלון פתוח", טענה האם.

אילנה ראדה בהכרעת גזר דינו של רומן זדורוב
אילנה ראדה בהכרעת גזר דינו של רומן זדורוב | צילום: חדשות 10

הרצח המזעזע, ההרשעות והערעורים - כך התגוללה פרשת רצח תאיר ראדה

פסיקת השופטים מביאה ככל הנראה לסיומה של פרשה סבוכה המתנהלת כבר תשע שנים, במהלכה ערערו פרקליטיו של דדורוב כבר פעמיים על החלטת בית המשפט המחוזי להרשיעו ברצח הילדה.

גופתה של תאיר, תלמידת כיתה ח' בת 13.5 במותה, נמצאה בתא שירותים בבית ספרה שבקצרין ב-6 בדצמבר 2006. זדורוב, שעבד כפועל באותו זמן בבית הספר, נעצר שבוע לאחר מכן. בחקירתו הוא הודה במעשה ואף שחזר את הרצח. הוא גם התוודה על רציחת הילדה בפני מדובב שהוכנס על ידי המשטרה לתאו.

ב-2010 הרשיע בית המשפט את זדורוב ברצח ודן אותו למאסר עולם. בהמשך הגישה הסנגוריה הציבורית, שייצגה את דדורוב באותה העת, ערעור לבית המשפט העליון בנוגע להרשעתו. עורכי הדין ביקשו מביהמ"ש לדון בעדויות מומחים על ראיות פורנזיות שלא נשמעו במשפט בו הורשע זדורוב.

בית המשפט העליון הורה לדון בתיק מחדש בבית המשפט המחוזי, שם טענו המומחים כי לא ניתן לקבוע שטביעת הנעל שנמצאה על גופה של הילדה שייכת לזדורוב. עוד נטען כי תאיר נרצחה באמצעות סכין משוננת, ולא סכין יפנית כפי שטען זדורוב בהודאתו במשטרה.

למרות הראיות החדשות, ב-2014 שוב קבע ביהמ"ש המחוזי כי זדורוב הוא זה שרצח את הילדה. בעקבות כך שוב ערערו פרקליטיו של זדורוב על ההחלטה, מה שהוביל לפסיקת בית המשפט העליון הבוקר.

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: מתוך הסרט "אבודים בהודו""רק תאיר יודעת"