מאז הבוקר: 19 קסאמים שוגרו לעבר שדרות

כמה מהרקטות נפלו בתוך העיר, אישה נפגעה מרסיסים ברגלה. מספר בני אדם נוספים נפגעו מחרדה. במד"א הוחלט להעלות את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר

(1:25 דק')

תושבי שדרות התעוררו הבוקר (רביעי) לצלילי אזעקת "צבע אדום". לא פחות מ-19 רקטות שוגרו מאז הבוקר מרצועת עזה לעבר העיר. אישה אחד נפגעה ברגלה מרסיסים, וכמה בני אדם לקו בחרדה.

המטח הראשון כלל חמש רקטות. כולן נחתו בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית שער הנגב, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

זמן קצר לאחר מכן שוגרו תשע רקטות נוספות לעבר ישראל. ארבע מהן נחתו בתחומי שדרות, רקטה אחת נחתה בכביש ראשי, וארבע בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית שער הנגב. כוחות מד"א שהגיע למקום דיווחו כי מספר בני אדם נפגעו מחרדה. ככל הנראה נגרם נזק במקום, אולם היקפו עדיין לא ידוע.

במטח הבא נפלה רקטה בתוך שדרות, ואישה נפגעה מרסיסים ברגלה. גם במקרה הזה יש כמה נפגעי חרדה. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. בשעות הצהריים נפלו שתי רקטות נוספות, גם הן בשטחים פתוחים.

במד"א החליטו לא לקחת סיכון, והעלו את רמת הכוננות בתחנת שדרות לדרגה הגבוהה ביותר, שמשמעותה הכפלת האמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. גם רמת הכוננות בעוטף עזה הועלתה.

אתמול פתח צה"ל במבצע רחב ברצועת עזה לסיכול פעילות טרור. הפלסטינים דיווחו על תשעה הרוגים. במהלך הפעילות נפצעו ארבעה חיילים באורח קל מטיל אר.פי.ג'י שפגע בטנק בו נסעו. לטענת התושבים, 30 משוריינים של צה"ל נכנסו כארבעה קילומטרים וחצי לעומק הרצועה. עוד סיפרו התושבים כי חיילים התפרסו על גגות של מספר בתים, עברו מבית לבית, ועצרו כ-60 בני אדם.