הערב: 700 אלף מנורות הוחשכו בתל אביב

לרגל "שעת כדור הארץ" כובו האורות בעיר בשעה 20:00. המטרה: לחסוך באנרגיה. ב-17:00 נפתחו אירועי הערב בכיכר רבין ורחובות האזור נסגרו לתנועה

(5:31 דק')

בעיר תל אביב - יפו ציינו אמש (חמישי) את "שעת כדור הארץ", ו-700 אלף מנורות ברחבי העיר כובו בשעה 20:00 כדי להגביר את המודעות לצמצום צריכת אנרגיה. במוצאי שבת נוכל לחזות בתופעה דומה בעוד 20 ערים ברחבי העולם. בשעות הבוקר צעדו בתל אביב 14 אלף ילדים כדי להטמיע את חשיבות ההליכה כחלק משגרת חיים בריאה.

לאחר כיבוי האורות, שהחל בשעה 20.00 בדיוק, נפתחה הופעה מיוחדת של "כנסיית השכל" בכיכר רבין. ההופעה של הלהקה מתאפשרת באמצעות גנראטור המופעל על ידי סולר אקולוגי, שמיוצר משמן צמחי משומש (מטיגון פלאפל) ואנרגיה אנושית, שמתקבלת על ידי דיווש של רוכבי אופניים בשני מתחמים.

בשנה שעברה הוחשכה סידני האוסטרלית באופן דומה, ומנתונים שנמדדו מתברר כי הירידה במגה וואט הערב בתל אביב זהה לרמה שנרשמה בסידני אשתקד. מדובר בירידה של 20 מגה וואט אחרי שמנכים מסך הירידה את משרדי ההיי טק ואת הירידה השגרתית בשעה שמונה. כדי לסבר את האוזן, כדאי לדעת ש-20 מגה וואט שקולים לגזי פליטה של 40 אלף מכוניות ביממה.

לקראת האירועים, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים מהשעה 17:00 עד 22:00 בכיכר רבין. שוטרים ומתנדבי המשמר האזרחי בסיוע סדרנים וכוחות הצלה לקחו חלק באבטחת האירוע.

בשל האירוע נסגר לתנועה רחוב אבן גבירול בקטע שבין רחוב ארלוזורוב ושדרות שאול המלך לשני הכיוונים. בנוסף נחסמו כל הרחובות המובילים לכיכר רבין. החניה מסביב לכיכר כולל ברחוב מלכי ישראל נאסרה.

בשעה 19:00 הושק הפרויקט על גג מגדלי עזריאלי במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, שרים ובכירי החברות במשק. פרס הוא תומך ידוע של איכות הסביבה, ואף הוציא הודעה לעובדי בית הנשיא כי לאות הזדהות עם המהלך יוחשך גם בית הנשיא בירושלים (בכפוף להוראות הביטחון) למשך שעה במקביל להחשכה בתל אביב.