פרסום ראשון: שחזור רצח השר רחבעם זאבי

אחד משיאי אינתיפאדת אל-אקצה היה רצח השר רחבעם זאבי, שנורה למוות ב-17 באוקטובר 2001 בירושלים • שני המתנקשים נתפסו ואחד מהם שחזר מול מצלמות המשטרה את הקלות שבה רצחו אישיות ישראלית בכירה • "הגענו למלון יום לפני כדי להכיר את השטח", סיפר אחד מהם בשחזור • "שמענו את המעלית וידענו שזה הוא, ירינו שלושה כדורים ונמלטנו"

(5:31 דק')

לפני יותר משבע שנים, ב-17 באוקטובר 2001, נרצח השר רחבעם זאבי (גנדי) על ידי שני פלסטינים, אנשי החזית העממית לשחרור פלסטין במלון "הייאט" בירושלים. השניים נתפסו ושיחזרו מול מצלמות המשטרה את הקלות שבה רצחו את האישיות הישראלית הבכירה ביותר בתולדות הטרור הפלסטיני. אמש (רביעי) התיר בית המשפט לחדשות 10 לפרסם את התמונות.

למתנקשים, באסל אסמאר וחמדי קורעאן, לא היתה שום בעיה להגיע לזאבי. השניים הגיעו אל בית המלון בערב לפני הרצח ושכרו במקום חדר. "הגענו כדי לישון ולהכיר את השטח", סיפר אסמאר בשיחזור.

לפני הרצח, אספה החזית העממית מודיעין כמו יחידה צבאית של ממש, והמתנקשים ידעו אפילו את מסםר החדר הקבוע של גנדי. לדברי אסמאר, "ידענו מתי הוא מגיע, מתי יוצא, מתי הוא נמצא, מתי אוכל ארוחת בוקר, מתי הוא עולה לחדר".

את הלילה האחרון העבירו שני המתנקשים עם נערות ליווי ובשש בבוקר ירדו אל רכבם כדי להביא את הנשק. "ירדנו לקומה 5 לחניון, כדי להביא את האקדחים עם משתיקי קול ועלינו". כדי לא להתגלות, שני המחבלים עלו במדרגות ולא במעלית.

אחרי שגנדי סיים את ארוחת הבוקר, הוא עלה לחדרו במעלית. אסמאר מספר כי "שמענו את המעלית וידענו שזה הוא". השניים ירו בשר שלושה כדורים מטווח של כשני מטרים ונמלטו לשטחים. לאחר מכן נעצרו, ונשפטו לעונשי מאסר ארוכים - אסמאר למאסר עולם ו-20 שנות מאסר וקורעאן למאסר עולם ו-100 שנות מאסר.