עזה: צה"ל חיסל בכיר בג'יהאד האסלאמי

חיל האוויר תקף רכב בבית להיא, בו נסעו פעילים של פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית בארגון • חאלד שעלאן, מפקד בכיר במערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי, נפצע אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו • הפלסטינים מדווחים, כי פעיל נוסף ו-5 עוברי אורח נפצעו בתקיפה • מדובר בחיסול הראשון שמבצע צה"ל מאז סיום המבצע בעזה

(41 שניות)

לראשונה מאז סיום המבצע "עופרת יצוקה", צה"ל מבצע חיסול ברצועת עזה: בכיר בג'יהאד האסלאמי נהרג ופעיל נוסף נפצע קשה בתקיפה שביצע הערב (רביעי) כלי טיס של חיל האוויר על רכב שנסע ממחנה הפליטים ג'בליה לבית להיא בצפון הרצועה.

ההרוג בתקיפה הוא חאלד שעלאן – מפקד שטח בכיר במערך הרקטי של פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. יחד עמו נפצע פעיל נוסף בארגון, והפלסטינים מדווחים גם על חמישה עוברי אורח שנפצעו בתקיפה.

בצה"ל אומרים, כי שעלאן היה אחראי לירי רקטות ארוכות הטווח מהרצועה לעבר ישראל מאז סיום המבצע "עופרת יצוקה". מצה"ל נמסר, כי בין היתר שעלאן היה אחראי על ירי הרקטה המשופרת שהתפוצצה בשבת האחרונה בבית ספר באשקלון.

התקיפה האחרונה של חיל האוויר ברצועה היתה הלילה. מטוסי חיל האוויר הפציצו שלוש מנהרות הברחה תת-קרקעיות בציר פילדלפי שבדרום הרצועה. התקיפה בוצעה בתגובה להמשך ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר שטח ישראל.

הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים כתוצאה מהתקיפה האווירית, ואילו מדובר צה"ל נמסר כי הטייסים זיהו פגיעה מדוייקת בכל המטרות וכי בתקיפה של אחת המנהרות זוהו פיצוצי משנה.

מספר שעות לפני התקיפה, שיגרו החמושים שתי רקטות קסאם לעבר מערב הנגב. אחת מהן התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב והשנייה מדרום לאשקלון. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

תגובת הג'יהאד האיסלאמי (42 שניות)