שכם: צה"ל חיסל 3 מהמעורבים בפיגוע הירי הקטלני בשומרון

כוח צה"ל חיסל 3 פעילי פתח, מגדודי חללי אל-אקצא • הזרוע הצבאית של הפתח, לקחה אחריות לרציחת הרב מאיר אבשלום חי • בחמאס מאשימים את אבו מאזן בחיסול • בעזה, מדווחים הפלסטינים על 3 הרוגים מירי צה"ל

(3:01 דק')

הפלסטינים מדווחים הבוקר (שבת) על שישה הרוגים בפעילות צה"ל בשכם ובעזה. על פי הדיווח של מקורות רפואיים פלסטינים בשכם שלושה פעילי פתח נהרגו לאחר שכוח צה"ל כיתר מבנה בו שהו. השלושה השתייכו לגדודי חללי אל-אקצא, שלקחו אחריות על פיגוע הירי הקטלני שאירע ביום חמישי האחרון, בו נהרג הרב מאיר אבשלום חי. על פי הערכה השלושה היו חלק מהחולייה שביצעה את הירי.

פעילות צה"ל בעיר החלה בעקבות מידע שסיפק שירות הביטחון הכללי. בשעות הלילה נכנסו כוחות גדולים של צה"ל לקסבה של שכם ובהם כוחות מיוחדים וכיתרו את בתיהם של שלושה הפלסטינים. השלושה סירבו לצאת ולהסגיר את עצמם לידי הכוח ואז החלו במקום חילופי אש, במהלכם נהרגו פעילי הפתח. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

השלושה שחוסלו הם: נאדר/ראאד עא גבאר מחמד סורכג'י: בן 40, תושב שכם, פעיל תנזים, כלוא לשעבר. טרם מעצרו בשנת 2002 נחשב לבכיר מבוקשי גדודי אל אקצא והשתתף בפיגועים רבים, הכנת מטענים והקמת מעבדות חבלה בשכם. הוא שוחרר מהכלא בשנת 2009.

עסאן פתחי נאיף אבו שרח: בן 40, הינו אחיו של נאיף אבו שרח שהיה מפקד התנזים הצבאי בשכם שפעל לביצוע פיגועים רבים עד למותו במבצע של כוחות צה"ל ביוני 200. וענאן סלימאן מוסטפה צובוח: בן 36, שהיה מעורב בפעילות צבאית נרחבת במסגרת חוליית תנזים צבאית. ענאן עסק בסחר והספקת אמל"ח לפעילות חבלנית. ענאן נכלל ב"הסכם המבוקשים", במסגרתו הוא קיבל חנינה בתמורה להבטחה שלא לשוב לפעילות טרור. בשב"כ רואים בפעילותו במסגרת החוליה חריגה בוטה מן ההסכם.

דובר חמאס במרכז רצועת עזה, יוסף פרחאת, האשים את מנגנוני הביטחון של אבו מאזן במעורבות במותם של הפעילים בשכם. הוא סיפר לאתר "אל-רסאלה" כי פעילות צה"ל כללה תיאום מלא עם כוחות הביטחון הפלסטיניים במהלך היומיים האחרונים. לדבריו, מאז הפיגוע בשומרון סייע כוח דייטון לצה"ל להגיע אל הפעילים האחראים לאירוע הקטלני.

עזה: 3 פלסטינים נהרגו כשניסו להסתנן לישראל

במקביל, בפעילות צה"ל סמוך למעבר ארז, בצפון רצועת עזה, נהרגו - כך טוענים גורמים רפואיים ברצועה, שלושה פלסטיניים.

על פי הדיווח כוח סיור של צה"ל, הבחין בכמה פלסטינים זוחלים לעבר גדר המערכת. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד אך לאחר שהפלסטינים סירבו לעצור ולהזדהות נפתחה לעברם אש מכלי טייס. שלושה, כאמור נהרגו, כך על פי הפלסטינים.

בסריקות שנערכו במקום נתגלו אמצעים שבצה"ל מעריכים היו אמורים לשמש את הפלסטינים, ככל הנראה בביצוע פיגוע בצידו הישראלי של הגבול.

אור הלר על המבוקשים שחוסלו