דיווח: חמאס הפסיק הדיונים בעסקת שליט בעקבות חיסול מבחוח

על פי הדיווח בעיתון הסעודי עוכאז, מפי בכיר בתנועה, החליט חמאס להפסיק את הדיונים עד להודעה חדשה, בתגובה לחיסולו של בכיר הזרוע הצבאית של הארגון. בתוך כך, עשרות פעילים ממטה המאבק למען שליט חוסמים את מעבר נחל עוז כדי למחות על הקיפאון במו"מ ולהעביר מסר שגלעד עדיין חי וכי יש לחדש בהקדם את המגעים לשחרורו

(33 שניות)

בכיר בחמאס אומר הבוקר (שלישי) כי חמאס החליט להפסיק את הדיונים בעסקת החייל החטוף גלעד שליט עד להודעה חדשה, בתגובה לחיסולו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס מחמוד אל מבחוח. כך דווח בעיתון הסעודי עוכאז.

הבוקר, החלו כמה עשרות פעילים ממטה המאבק למען שחרורו של שליט לחסום את מעבר נחל עוז במטרה למנוע כניסה של מיכליות דלק לרצועת עזה. הפעילים מבקשים למחות על הקיפאון במשא ומתן לשחרור החייל, ולהעביר מסר שהוא עדיין חי, ויש לחדש בהקדם את המגעים לשחרורו.

בניגוד לדיווח מהבוקר, ביום שבת הבהירו בחמאס כי חיסול מבחוח אינו קשור לעסקת שליט. איש הלשכה המדינית של הארגון, סלאח אל-ברדוויל, אמר כי המגעים לעסקה לא יושפעו מהחיסול המיוחס לישראל.

"התנקשות באדם זה או אחר לא תשפיע על ההחלטה להמשיך ולהחזיק בחייל הציוני עד שתהיה עסקה לחילופי אסירים", אמר ברדוויל לתחנת הטלוויזיה "אל-קודס" של חמאס. "זה גם לא ישפיע על המשא ומתן לשחרור האסירים שלנו עם כל מתווך שהוא, ובפרט המתווך הגרמני".

הערכות חמאס: "המתווך הגרמני יפסיק לתווך בעסקת שליט"

בשבוע שעבר אמר דובר תנועת חמאס, איימן טהא, לעיתון המצרי "היום השביעי", כי תנועת חמאס צופה שהמתווך הגרמני יפסיק את התיווך בעסקת שליט, וזאת בצל העקשנות הישראלית כלפי דרישות חמאס, מה שהביא להקפאת המשא ומתן.

עוד דיווח העיתון כי חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, אמר כי העמדות הישראליות הנוכחיות מציבות את המתווך בעמדה לא נוחה, והוסיף כי שני המכשולים העיקריים העומדים בפני העסקה הם שחרורו של מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעאדאת, מרוואן אלברגותי, וכמו כן שחרור מספר אסירות של הארגון.