חמאס על ירי הקסאם: ישראל נושאת באחריות להידרדרות

בהודעה שפרסם הארגון בתגובה לירי שממנו נהרג פועל זר מתאילנד, נאמר כי "האויב אחראי כי פתח במלחמה נגד המקומות הקדושים" • מנגד אומר השר סילבן שלום כי מדובר בהסלמה חמורה וציין ש"התגובה תהיה חריפה"

(1:13 דקות)

בחמאס הגיבו בצהריים (חמישי) לירי רקטת הקסאם אל עבר ישראל שממנו נהרג פועל זר מתאילנד ואמרו כי "האויב נושא באחריות להתדרדרות מאחר והוא זה שפתח במלחמה נגד המקומות הקדושים".

ההודעה פורסמה בתחנת הטלויזיה של הארגון, "אל אקצא". חמאס נמנע מלקחת אחריות על הירי, אך מוקדם יותר הודיע הארגון "אנסאר א-סונה", המשתייך לג'יהאד העולמי, כי אנשיו ירו את הרקטה.

מנגד אמר סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, כי "זה לא משנה איזה ארגון נוטל אחריות על ירי הקסאם, חמאס שולט בעזה ועל כן ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי שמבוצע משטח הרצועה".

לדברי וילנאי, ישראל לא מעוניינת בעימות צבאי אך לא תאפשר ירי על תושביה: "חמאס צריך למנוע כל סוג של ירי לעבר ישראל בכדי למנוע את הידרדרות המצב"

השר שלום: תהיה תגובה חריפה

גם המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, אמר כי מדובר בהסלמה חמורה שהיא תוצאה של הסטה של הראש הפלסטינית של תחנות השידור הערביות וחשוב מכל, הסטה של החמאס.

במהלך סיור בצפת התייחס שלום גם לתגובה הישראלית ואמר כי כי "מדובר בהתפתחות מדאיגה, אך התגובה מצידנו תהיה חריפה, ותעביר מסר ברור כי לא ניתן למקרים כאלו לחזור על עצמם. מדובר בחציית קו אדום ולא נבליג עליה".

בבית החולים "ברזילי" באשקלון מטופלים שלושה נפגעי חרדה מפגיעת הרקטה בחממות של נתיב העשרה. ההרוג, צעיר כבן 30 מתאילנד, נפצע אנוש מפגיעת הרקטה ומת מפצעיו עוד לפני הגיעו לבית החולים.