אחרי 4 ימים: המטייל שחצה את הגבול למצרים שב לישראל

שגיא שחורי, שנעצר הסוף השבועלאחר שחצה בטעות את הגבול למצרים, הוחזר לישראל • הוא פגש את בני משפחתו במעבר כרם-שלום והודה לכל מי שסייע להחזרתו • אביו: "עברו עלינו ימים קשים מאוד"

(2 דקות)

האזרח הישראלי, שגיא שחורי בן 36 מקדש ברנע, שנעצר במצרים בסוף השבוע שב הלילה (רביעי) לישראל דרך מעבר כרם-שלום. שחורי נעצר לאחר שחצה על אופנועו את הגבול בין שתי המדינות בסוף השבוע האחרון. הוא נשא נשק שעורר את חשדם של השוטרים המצרים.

אחרי משא ומתן ארוך ולא מעט שמועות, שחורי, אב לילד בן 5, הועבר לצד הישראלי של הגדר, שם המתינו לו כוחות צה"ל, אביו ואשתו. שחורי, שנראה תשוש ונרגש, סרב לענות לשאלות אך הצהיר: "אני רק רוצה לומר תודה לכל האנשים הטובים שעזרו לי".

"עברו עלינו ימים קשים מאוד. האירוע הסתיים בזמן קצר מאוד הודות לקבוצת אנשים שיש לנו במדינה ועזרו לנו מהרגע הראשון ועד לרגע זה", אמר אביו, מאיר, בעקבות שובו של בנו.

לאחר המעצר ביום שבת, סיפר מתי ברקוביץ', יו"ר ועד היישוב קדש ברנע כי "שגיא חצה את הגבול עם אופנוע באזור המובלעת של סוף נחל לבן. מדובר בשטח שאין בו סימוני גבול, לא גדר, לא שלטים ולא גדר תלתלית".

לדבריו, השטפונות הגדולים שהיו באזור לפני חודשיים העלימו את כל הסימונים מעל פני האדמה באותו אזור גבול. "שגיא נתפס על ידי פטרול מצרי בשעה 09:10 הבוקר, כאשר כוחות צה"ל צפו במתרחש ודיווחו לחמ"ל הצבאי ולחמ"ל של המועצה האזורית רמת נגב", אמר ברקוביץ', שהוסיף: "שגיא נלקח על ידי ג'יפ מצרי צפונה, לחקירה ברפיח המצרית".

"מה שמסבך את העסק היא העובדה ששגיא נשא עימו את אקדחו האישי. הוא השאיר אחריו בקדש ברנע אישה וילד בן 5 שמחכים לו בדאגה", אמר אז יו"ר ועד היישוב.

עדיין לא ידוע מתי ישוחרר הישראלי השני העצור במצרים, שנעצר ביום ראשון, לאחר שחצה בשחייה את מעבר הגבול דרך ים סוף. זו הפעם השניה בשבועות האחרונים שהאיש חוצה את הגבול ונעצר על ידי המצרים.