משרד החוץ ביוון: הספינה הלובית יוצאת לכיוון מצרים

אחרי ניסיונתיהם של ברק וליברמן בחזית הבינ"ל לשנות את יעדה, אמר דובר מטעם משרד החוץ היווני כי הספינה תצא לאל עריש. בתוך כך אישר גורם בנמל לבריו כי צוות הספינה מתכונן לקראת יציאה לדרך

אספקה הומניטרית נשלחת באוניה מלוב לשטחים פלסטינים
אספקה הומניטרית נשלחת באוניה מלוב לשטחים פלסטינים | צילום: רויטרס

(2:08 דקות)

אחרי שיחתו של ברק עם סולימאן, הודיע היום (שבת) דובר מטעם שר החוץ היווני, גאורגיוס דלאבקרוס, כי ספינת הסיוע הלובית שביקשה לצאת לעזה תשנה את יעדה ותצא בשעות הקרובות בדרכה לנמל אל עריש במצרים.

"הם עומדים לעזוב ממש בקרוב לאל עריש", אמר הדובר גאורגיוס דלאבקרוס לסוכנות הידיעות AP. לדבריו, אישרה יוון את יעד ההפלגה עם השגריר הלובי ועם סוכן הספינה. במקביל אישר בשיחה עם חדשות 10 גורם מנמל לבריו היווני, שם עוגנת הספינה, כי צוות הספינה עושה את הכנותיו האחרונות לקראת יציאה בדקות הקרובות מהנמל.

קודם לכן ביקש שר הביטחון משר המודיעין המצרי לבדוק אפשרות כי הספינה תתקבל בנמל במצרים, במקום שתשוט לרצועת עזה. לפי הודעה שנמסרה מלשכת ברק, בשיחה שב וחזר שר הביטחון על עמדתו לפיה, ישראל מתנגדת לכניסת ספינות לרצועת עזה מבלי שייבדק כי אין עליהן נשק ואמצעי שעשויים לסייע ללחימה.

גם שר החוץ נעמד בחזית הדיפלומטית בניסיון לעצור את הגעת הספינה מלוב לעזה. מוקדם יותר דווח כי ליברמן שוחח בימים האחרונים מספר פעמים עם שרי החוץ של יוון ומולדובה והגיע עימם לתאום והבנה לגבי הטיפול בספינה הלובית שעושה דרכה לרצועה. במשרד החוץ העריכו היום כי בעקבות השיחות הללו, הספינה, שנושאת את דגל מולדובה, לא תגיע בסופו של דבר לעזה. בעקבות השיחות, פנו הרשויות במולדובה אל קפטן הספינה וביקשו ממנו לעגון באל-עריש שבסיני, ולא להגיע לרצועה.

הספינה הלובית מניפה דגל מולדאבי ונושאת עליה כ-2,000 טוהות של מזון ומצרכים רפואיים המיועדים לרצועת עזה.

שגרירת ישראל באו"ם: "עצרו את 'התקווה'"

אמש, פנתה שגרירת ישראל באו"ם, גבריאלה שלו, למזכ"ל האום, באן קי-מון, כדי שיקרא לקהילייה הבין-לאומית למנוע את הפלגתה של ספינת הסיוע הלובית "התקווה", שמאחורי עומד בנו של השליט מועמד קדאפי.

"ישראל מפצירה בקהילייה הבין-לאומית להפעיל את השפעתה על ממשלת לוב ולבקש ממנה להפגין אחריות ולמנוע מהספינה להפליג לרצועת עזה. ישראל שומרת לעצמה את הזכות, בהתאם לחוק הבין-לאומי, למנוע מהספינה להפר את המצור הימי על רצועת עזה", כתבה שלו.