תחקיר: ברשת "רמי לוי" מטעים ברישום המחירים

על פי חוק, רשתות הסופרמרקטים מחוייבות לרשום ליד כל מוצר גם את המחיר ל-100 גרם, כך הצרכן יכול להשוות מחירים די בקלות. אלא שבדיקת חדשות 10 מגלה שברשת "רמי לוי" רישום המחירים מוטעה, וכך שורה של מוצרים נראים זולים על המדף - אבל בקופה הם יקרים בהרבה

רמי לוי
רמי לוי | צילום: חדשות 13

(4:01 דקות)

רשת "שיווק השקמה" ידועה בהגינות ובמבצעים שלה. אולם תחקיר חדשות 10, בשיתוף המועצה לצרכנות, חשף הערב ליקויים ועבירות לכאורה בהצגת המחירים למאות אלפי הלקוחות.

לכל מוצר בסופר יש תג מחיר סופי, אולם על פי החוק זה לא מספיקץ תקנות שאישרה הכנסת דורשות מכל רשת שיווק להציג בנוסף ובאופן ברור כמה עולה 100 גרם מהמוצר. זאת על מנת להקל עליו להשוות מחירים בין מארזים שונים.

בעשרות מוצרים שונים על המדפים בכמה מסניפי "רמי לי", המחיר המצויין ל-100 גרם בשילוט הוא נמוך בהרבה מהסכום המשולם בפועל, בהתאם למחירי המוצר הסופיים. ההפרשים יכולים להגיע גם לפי עשרה מהמחיר הנקוב.

אם כן, נשאלת השאלה אם ב"רמי לוי" מחויבים לפצות את הלקוחות על השילוט המוטעה. "הציבור מקבל פה נתונים לא נכונים, והחוק מגדיר זאת כהטעיה. כדי ש"רמי לוי" יחשוב על פיצוי הולם לכל הצרכנים שרכשו את המוצרים הללו", הסביר אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות.

מרשת "רמי לוי" נמסר בתגובה כי תקלה טכנית במחשב היא שגרמה לטעות במחיר ל-100. המחיר המופיע על גבי המוצר הוא המחיר הקובע, ולא הייתה גביית תשלום נוסף מהצרכן.