ניסיון להרגעת הרוחות? השב"ס שוקל להעניק צל"שים לנספים באסון האוטובוס

אחרי מורת הרוח של המשפחות בעקבות הסרטון על רגעיהם האחרונים של יקיריהן, מתכוון נציב שב"ס להעניק אותות הצטיינות לסוהרים. בקרוב ועדה של שירות בתי הסוהר תעביר את המלצותיה לגבי אילו צל"שים ומתי יוענקו לנספים באסון

הכבאית ובה אלעד ריבן מגיעה לנסות לחלץ את הצוערים שכלואים באוטובוס בין הלהבות באסון בכרמל
הכבאית ובה אלעד ריבן מגיעה לנסות לחלץ את הצוערים שכלואים באוטובוס בין הלהבות באסון בכרמל | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(2:42 דקות)

אולי כחלק מניסיון להרגיע את הסערה שעורר שידור הסרטון מאוטובוס הצוערים ואת מורת רוחן של המשפחות, נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר בני קניאק, מתכוון להעניק אותות הצטיינות גם לסוהרים שנספו באסון. כך נחשף היום (רביעי) לראשונה בחדשות 10.

קניאק שוחח עם קצינים בכירים במשטרה, בין היתר, שהמליצו לו להעניק את האותות.  ועדה של שירות בתי הסוהר  היא שתקבע בסופו של דבר מתי ואילו צל"שים ינתנו. "תתקיים ועדה בראשות ראש מנהל משאבי אנוש בשב"ס והיא תעביר את המלצותיה לנציב שב"ס", אמר היום בתגובה דובר שב"ס, ירון זמיר.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

יום לאחר פרסום התמונות מרגעיהם האחרונים של הצוערים באסון הכרמל, התייצב רשף חזי לוי וחשף חלק מהתחקיר על השתלשלות האירועים שהביאו לאסון האוטובוס. "האוטובוס נעצר ונחסם, כשהוא מבצע שורה ארוכה של תמרונים וזה לקח כמעט 10 דקות", תאר לוי בהצגת הנתונים.

מדבריו  ניתן להבין שהמסקנות הסופיות שיחשפו בקרוב לא יחסכו ביקורת מהגורמים שניהלו את האירוע. "המרחק מהמקום בו האוטובוס נשרף למקום הבטוח היה בערך 550-560 מטר. הוא היה עובר את זה".

משפחות צוערים: "להמתין עם הצל"שים לשוטרים"

עוד בטרם פרסם מבקר המדינה את מסקנותיו קראו כמה ממשפחות הצוערים לשקול מחדש את ההחלטה על חלוקת הצל"שים לשלושת קציני המשטרה שנספו באסון. "יש בלבנו החלטה שנכון וראוי להמתין עם זה טיפה", אמר רן מלכה, אחיו של אוריאל מלכה ז"ל.

במשטרה הופתעו מהעיסוק בשאלת הענקת הצל"שים עד לפני דיון בכנסת ומבקשים לציין כי הקצינים פעלו באופן מקצועי וחרפו נפשם כדי להציל חיים.