אישום: רצח את הוריו וניסה לטשטש ראיות כדי לקבל ירושה

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד דניאל מעוז, לפיו הוא דקר למוות באזכריות את הוריו שזעקו לעזרה ולאחר מכן שטף את המקום באקונומיקה. זאת, אחרי שגלש באינטרנט וחיפש מידע על מקרי רצח ועל כספי ירושה בעקבות חובות כבדים אליהם נקלע

חשוד ברצח כפול של הוריו
חשוד ברצח כפול של הוריו | צילום: חדשות 10

(2:05 דקות)

הפרקליטות הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור נגד דניאל מעוז בגין הרצח של שני הוריו, נורית ונוח בירושלים לפני כחודש וחצי. הוא נאשם שרצה לכסות חובות ולקבל ירושה, ולכן הגיע לבית הוריו, דקר אותם למוות וניסה לטשטש ראיות.

הצטרפו לחדשות 10 בפייסבוק »

כתב האישום מתאר את השתלשלות האירועים לאחר שהנאשם נהג להמר במועדונים ונקלע לחובות כבדים. במהלך חודש אוגוטס הוא חיפש מידע אודות ההשלכות המשפטיות והכספיות שתהיינה לרצח. בין השאר גלש באתרי אינטרנט שתיארו מקרי רצח שונים, ובכללם מקרה של רצח הורים על-ידי ילדיהם, מקרה של ניסיון רצח אישה על ידי בנה כדי לזכות בכספי ירושה ומקרה של רצח על רקע לאומני.

ב-13 באוגוסט השנה הוא יצא ביתו בתל-אביב ונסע לבית הוריו בירושלים. הנאשם נכנס לבית הוריו ושהה שם זמן מה. "בשעה 23:00, או סמוך לכך, נטל הנאשם סכין באורך כ-30 ס"מ אשר היתה במטבח הבית, ניגש לעבר נח, שהיה בסלון הבית, ונעץ את הסכין מספר רב של פעמים בחלקי גופו השונים, בכוונה לגרום למותו. נח ניסה להיאבק בנאשם, וצעק לנורית להזעיק משטרה", נכתב בכתב האישום.

באותה העת שהתה האם נורית בחדר השינה שנמצא בקומה העליונה. על פי האישום היא שמעה את קריאותיו של נח וירדה לסלון הבית. "בשלב זה, ניגש אליה הנאשם ונעץ את סכינו בחלקי גוף שונים של נורית, בכוונה לגרום למותה, תוך שהיא נאבקת בו וצועקת לעזרה".

"הנאשם חזר לבית וניקה באקונומיקה את המקום"

בהמשך מתאר כתב האישום את נסיונות טשטוש הראיות של מעוז לאחר הרצח. בין השאר הוא שטף את הסכין, נסע לתל אביב והשליך אותה בפח. בהמשך, יצא מתל-אביב ונסע בשנית לירושלים לביתם של הוריו.

"הנאשם נכנס לבית וניקה בעזרת אקונומיקה את האזור בו היו מוטלות גופותיהם של נח ונורית, וכן את הגופות עצמן, במטרה לטשטש כל ראיה שיכולה לקשור אותו לזירה", מתאר כתב האישום. לאחר מכן, מעוז נטל תיק השייך לאביו עם סכום של מעל 1,000 שקל במזומן.

מעוז נאשם בסעיפים של רצח והשמדת ראיה. "במעשיו האמורים לעיל, החליט הנאשם להמית את אביו ואימו, והמיתם בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, ובנסיבות שבהן יכול היה לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, ולאחר שהכין עצמו להמית אותם והכין מכשיר שבו המית אותם", נכתב באישום נגדו.

בעקבות מעצרו של מעוז, הבהירה אחותו של דניאל, תמר מעוז, בשם כל האחים כי המשפחה אינה תומכת בו. "המשפחה לא תמכה ולא תתמוך לעולם במי שחשוד במעשה עוולה כגון זה", כתבה תמר בהודעה שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה.

פרקליטו של מעוז, עורך הדין אריאל עטרי, מסר בשמו כי הוא מכבד את הודעת האחים, אך טען כי בני המשפחה לא נחשפו לגרסתו האישית של דניאל, אלא רק לחומרי החקירה המשטרתיים. "הסיפור עדיין לא גמור, אנחנו בתחילתה של דרך מאוד ארוכה", סיפר עורך הדין, "אני מקווה שמשטרת ישראל תמצא את הרוצח האמיתי בזמן הקרוב ותשים קץ לחרושת השמועות".