ההסכם המתגבש: עובדי ניקיון ושמירה לא ייקלטו

לאורך כל הלילה נמשך המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות למשרד האוצר. בית הדין לעבודה נתן לצדדים שלוש ארכות. לקראת 8:00 החלו הצדדים לגבש הסכם הבנות לסיום המשבר. בינתיים השביתה ממשיכה, פרט לנתב"ג בה החלו לחזור לשגרה. "מקווים שעד סוף היום נהיה אנשי בשורה", אמרו בהסדתרות

שביתה ברשויות המקומיות
שביתה ברשויות המקומיות | צילום: חדשות 13

לאחר מרתון דיונים לילי, השביתה הכללית במשק נכנסה הבוקר (חמישי) ליומה השני. נציגי ההסתדרות ומשרד האוצר דנו לאורך כל הלילה בניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים. תחילה היו אמורים הצדדים להציג את התקדמותם לבית הדין בשעה 4:00, אולם ביקשו ארכה של שעתיים. כששעת היעד התקרבה, ביקשו בהסתדרות ובאוצר עוד ארכה. בשעות הבוקר המוקדמות דיווחו בהסתדרות על התקדמות משמעותית שהובילה לגיבוש הסכם הבנות בנושא העסקת עובדי הקבלן.

 

השביתה במשק - המדריך המלא »

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

מבזקי חדשות בטלפון שלכם: סמסו "חדשות" ל-1397 » 

על פי ההסכם המתגבש, עובדי "כתף אל כתף" - עובדי קבלן שבמקום עבודתם ישנם עובדים מקבילים המועסקים כשכירים - ייקלטו על ידי המעסיקים. במקביל, עובדי הניקיון וחברות השמירה יזכו לשיפור בתנאי העסקתם כשבראשם העלאה משמעותית בשכר, לצד תנאים משופרים כמו קרן השתלמות ושי לחג. "מתחילים להתייחס אליהם כעובדים מן המניין", אמר אבי אדרי, יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, לתוכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10.

הצדדים היו אמורים להיפגש ב-1:00 בלילה בבית הדין הארצי לעבודה, אחר כך ביקשו ארכה של שלוש שעות עד לשעה 4:00. לבסוף, ביקשו עוד ארכה של שעתיים, וב-6:00 הודיעו שייפגשו כעבור שעתיים בבית הדין. רק לקראת השעה 8:00 החלו משפטנים מטעם ההסתדרות ומשרד האוצר לגבש הסכם הבנות שיביא לסיום המשבר.

"הבעיה העיקרית הייתה מול משרד האוצר", הסביר אדרי במהלך המשא ומתן הבוקר. "אני מאמין שבסוף היום אנחנו נהיה אנשי בשורה לעובדי הקבלן. אמנם זה נשמע גדול, אבל יש פה מהלך היסטורי של טיפול בקבוצת עובדים מוחלשת".

עופר עיני ויובל שטייניץ
עופר עיני ויובל שטייניץ | צילום: חדשות 10

בינתיים, מהשעה 6:00 נכנסה למעשה השביתה ליומה השני. בנמל התעופה בן גוריון יצאה כבר מהשעה 4:00 רכבת אווירית של 22 טיסות שהיו מתוכננות להמריא בין השעות 6:00 ל-12:00, בהן נמל התעופה שובת. עם זאת, בניגוד ליום השביתה הראשון, הארכות הנוספות שביקשו באוצר ובהסתדרות הותירו נוסעים רבים מבולבלים.

רק לאחר השעה 7:00 העבירו בחדר המצב של ההסתדרות הוראה לנמל התעופה לחזור לשגרת העבודה. עם זאת, עדיין לא ברור האם ימריאו טיסות נוספות עד השעה 12:00. ברשות שדות התעופה אמרו כי למרות החזרה לפעילות, יתכנו שינויים בלוח הטיסות. "ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן אצל חברות התעופה", נמסר. "רשת עושה את כל המאמצים על מנת להחזיר את הפעילות התעופתית לסדרה בשיתוף חברת התעופה".

"אנחנו ממש מבולבלים, אנחנו לא יודעים אם יש טיסה או אין טיסה", סיפר הבוקר לחדשות 10 הישאם, נוסע הממתין לטיסתו לאוקראינה. "בהתחלה אמרו שהתשובה תהיה בחצות, אחרי זה אמרו שתהיה תשובה עד 1:00, אחרי זה ב-6:00 ועד עכשיו אין לנו תשובה".

(פרסום ראשון: 7:00)