צפו ביריקה על טיבי, האבטחה סביב הח"כ תוגברה

חבר הכנסת מרע"ם-תע"ל הוברח אתמול על ידי מאבטחים מהאולם באוניבסיטת בר אילן, ובמהלך היציאה ספג יריקה מאחת הצעירות במקום. המשטרה הודיעה כי תפתח בחקירה בעקבות המקרה. במקביל, קצין הכנסת הורה לתגבר את האבטחה סביב טיבי "בעת ההגעה לריכוזי קהל יהודי"

סטודנטית באוניברסיטת בר אילן יורקת על אחמד טיבי
סטודנטית באוניברסיטת בר אילן יורקת על אחמד טיבי | צילום: צילום מסך -

צפו בסרטון המתעד את רגע היריקה:

במשטרת ישראל הודיעו היום (שני) כי יפתחו בחקירה פלילית נגד הצעירה שתועדה יורקת אתמול לעברו של חבר הכנסת אחמד טיבי מרע"ם-תע"ל, בעת שהוברח מאולם באוניברסיטת בר אילן. מבירור פרטיה של הצעירה עולה כי מדובר בקטינה, תושבת גבעת שמואל, שאיננה סטודנטית באוניברסיטה. כמו כן, במשטרה מעריכים כי היא הגיעה למקום בכוונה ליצור פרובוקציה.

במשטרה התלבטו תחילה כיצד לפעול בכל הנוגע לאירוע, גם בשל העובדה שמדובר בקטינה, וגם משום שטיבי עצמו עדיין לא החליט האם להגיש נגדה תלונה - אך בסופו של דבר הוחלט לחקור את המקרה.

אחמד טיבי
אחמד טיבי | צילום: רפי קוץ

במקביל, קצין הכנסת הורה היום לתגבר את האבטחה סביב טיבי בעת ההגעה ל"ריכוזי קהל יהודי", בעקבות התקרית החמורה בבר אילן. טיבי עצמו סיפר הבוקר כי בכנסת לא אהבו את העובדה שהוא לא הודיע מראש על הגעתו הצפויה לפאנל הפוליטי באוניברסיטה.

"אני מתאר לעצמי שאם אותם האנשים יכלו להגיע למגע פיזי איתי, האירוע הזה היה נגמר אחרת", סיפר הבוקר טיבי בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, הוא לא מתכוון לבקש בעצמו אבטחה מתוגברת. "זו החלטה של קצין הכנסת בלבד, מה גם שבאירוע הייתה אבטחה של אוניברסיטת בר אילן", הוא הבהיר.

טיבי עצמו, אגב, לא נפגע מהיריקה, אולם המאבטחים שהבחינו בצעירה בעת המעשה עיכבו אותה במקום ובבר אילן הוחלט להזמין למקום כוח משטרה. פרטיה של הצעירה נלקחו והיא תיחקר במשטרה.