כוננות למלחמה בצפון: מלאי מזון יוגדלו, "סניפי ברזל" יישארו פתוחים

ברשתות המזון והשיווק נערכים לתרחיש של מלחמה כוללת מול חיזבאללה, והונחו ע"י משרד הכלכלה, האמון על רציפות שרשרת אספקת המזון במדינה, לאגור כמויות מזון גדולות מעבר לצריכת הציבור. וגם - בפיקוד העורף נערכים עם עשרות אלפי מארזי מזון שיחולקו למשפחות במידת הצורך

זמן צפייה: 07:12

כוננות למלחמה בצפון: ברשתות המזון והשיווק נערכים לתרחיש של מלחמה כוללת מול ארגון הטרור חיזבאללה, וגם בפיקוד העורף נערכים עם מארזי מזון שיחולקו למשפחות במידת הצורך. כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

משרד הכלכלה, האחראי על רציפות שרשרת אספקת המזון במדינה מהיצרנים והמפעלים עד לרשתות השיווק, הנחה את יצרני המזון והיבואנים הגדולים כבר בתחילת חודש אפריל להתחיל למלא את המאגרים שלהם בכמות הגדולה מהצריכה הרגילה של הציבור.

סופרמרקט מזון אוכל
סופרמרקט | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

היצרנים והיבואנים מכינים כמויות גדולות יותר של מזון, בעיקר מזון יבש, למקרה שבו המפעלים בארץ יושבתו ולא יוכלו לעבוד עקב בעיות שונות הקשורות לפגיעה בתשתיות או בחשמל, או שהנמלים יהיו סגורים ולא ניתן יהיה להביא סחורה ארצה.

כמו כן, הוגדרו בכל עיר ויישוב "סניפי ברזל" של רשתות השיווק - מקומות שלא ייסגרו גם בעת חירום, ושבהם אפשר יהיה להמשיך לקנות גם במקרה של מתקפות טילים וכטב"מים חמורות. בסניפים אלו יימצא גנרטור על מנת לשמור על רציפות קירור המזון, ומקלטים בקרבת הסניף.

לחם לחמים סופרמרקט
מדף של לחם בסופרמרקט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זאת ועוד, סניפים אלו קיבלו הנחיה להחזיק במלאים גדולים של מזון גם בשטחן, ולא רק במחסנים המרכזיים הלוגיסטיים של רשתות השיווק עצמן. בכל סניף כזה יאוחסנו מלאי מזון בכמויות שאמורים להספיק לפחות ל-72 שעות, במקרים שבהן לא ניתן יהיה להביא אליהם משאיות עם מלאי חדש בכל בוקר.

בנוסף, כפי שנחשף בחדשות 13, משרד הכלכלה יצא בהנחיה לפני מספר חודשים להכין מארזי מזון יבש שיחולקו על-ידי פיקוד העורף לאזרחים במידת הצורך. כעת ניתן לפרסם כי עשרות אלפי המארזים הללו כבר ארוזים ומוכנים. בכל מארז כזה הוכנסו מוצרי מזון רבים, שאמורים להספיק למשפחה בת 4 נפשות למשך 72 שעות. המארזים יכללו בין היתר טחינה, קוסקוס וקטניות מבושלות, שיבולת שועל, שימורים, טונה, מנות חמות, ביסקוויטים וקרקרים, פירות יבשים, אגוזים, דבש, סוכר, תה וקפה.