רבבות ישראלים תקועים בחו"ל בחג: "אין פתרון, אף אחד לא עוזר לנו"

בעקבות המתיחות הביטחונית וגל ביטולי טיסות לישראל וממנה - אלפי ישראלים תקועים, ערב ראש השנה, בנמלי תעופה ברחבי העולם. "רכבת אווירית" של ארקיע תמריא לאתונה ולרנקה, אל על תחזיר נוסעים לפני כניסת החג. רשות שדות התעופה: "ייתכנו עיכובים משמעותיים בטיסות מאומן. על הנוסעים לקחת זאת בחשבון ולעמוד בקשר עם חברות התעופה"

זמן צפייה: 02:05

אלפי ישראלים תקועים גם היום (רביעי), ערב ראש השנה, בנמלי תעופה ברחבי העולם בשל גל ביטולי הטיסות לישראל וממנה של חברות תעופה - בהן גם כאלה שלא הפסיקו את הטיסות עד כה חרף המצב הביטחוני. אל על עדכנה כי נשלחו שלושה מטוסי דרימליינר כדי להחזיר את הנוסעים התקועים של סאן דור שטיסתם בוטלה. ארקיע נערכת למצב מיוחד ותוציא "רכבת אווירית" סביב השעון לשני יעדים מרכזיים - אתונה ולרנקה. מרשות שדות התעופה נמסר כי ייתכנו עיכובים משמעותיים בטיסות חזור מאומן: "על הנוסעים לקחת זאת בחשבון ולעמוד בקשר עם חברות התעופה".

כמו כן, חברות תעופה מהאמירויות ביטלו אמש את טיסותיהן שתוכננו להיום. זו הפעם הראשונה שבה אותן חברות מבטלות טיסות כשהמרחב האווירי של ישראל פתוח. כמו כן, חברות התעופה האתיופיות ביטלו גם כן את טיסותיהן, וחברות התעופה הישראליות התבשרו אמש שהטייסים הזרים מסרבים להגיע לארץ. במתקפת הטילים מאיראן אמש, קיבלו לפחות שבע טיסות שהיו בדרך ארצה התרעה ביטחונית והוסטו לנחיתה בנמלי תעופה חלופיים. רובן נחתו בלרנקה שבקפריסין ואחת בקהיר. עם פתיחת המרחב האווירי של ישראל - הן הגיעו לנתב"ג.

ישראלים בלרנקה
ישראלים בלרנקה

ישראלית שטיסתה לארץ בוטלה סיפרה: "אנחנו תקועים ברומא, אין לנו פתרון. אומרים לנו לטוס לאתונה או למקום אחר, אבל לא מבטחים לנו טיסה הביתה. אנחנו בסך הכול רוצים לחזור למשפחות שלנו. אף אחד לא עוזר, זה לא הגיוני".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410021208' autoplay='0' credit='' desc='ישראלית תקועה ברומא לאחר שטיסתה לישראל בוטלה' poster='' kid='1_0hjilhpx' duration='36']

מוקדם יותר היום קיימה שרת התחבורה מירי רגב דיון הערכת מצב. בהמשך ייערך דיון בסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA), ובמשרד התחבורה מקווים שהלחץ הישראלי יסייע להשיב את חברות התעופה הזרות לישראל.