בר-דוד נגד הצעת התקציב: "קודם תקצצו בכספים הקואליציוניים"

יו"ר ההסתדרות התייחס לראשונה באופן פומבי להצעת תקציב 2025 של שר האוצר סמוטריץ', ולא שלל באופן גורף את חבילת הגזרות - אך התנה אותן במו"מ בקיצוץ משמעותי בכספים הקואליציוניים ובניהול "לא מופקר" של התקציב

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס היום (שלישי) לראשונה באופן פומבי להצעת תקציב המדינה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ולא שלל באופן גורף את חבילת הגזרות של האוצר - אך התנה אותן במשא ומתן בנושא ביצוע קיצוץ משמעותי בכספים הקואליציוניים ובניהול "לא מופקר" של התקציב.

"ראיתי ביומיים האחרונים את הכותרות בכל העיתונים, לפיהן האוצר הוציא מהמגירה את כל התוכניות שלו לפגוע בציבור ובעובדים", אמר יו"ר ההסתדרות. "עוד פעם פגיעה בפנסיה ובקרנות ההשתלמות, שכר מינימום, והטלת מיסים על האדם העובד. לא יהיה".

בר-דוד אמר כי הוא נמצא בשיח עם אנשי האוצר, וטען: "הם יודעים שההסתדרות תמיד נתנה כתף כשהמדינה הייתה בצרות. אך הפעם אני עומד על כך שאני רוצה לראות קודם את ההיתכנות של התקציב הזה, ואם הממשלה בכלל מתכננת לממש את ההצעה".

השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות המשיך ותהה: "האם הממשלה מבינה שאי אפשר להטיל על האדם העובד את כל הגזרות האלה?". הוא הדגיש כי "יש קודם כל לצמצם משרדים ממשלתיים, לקצץ בכספים הקואליציוניים ולנהל את הכסף באופן מסודר ולא בהפקרות".

"אם אראה שמנהלים את הכסף באחריות, אני אהיה שותף לדברים", הוסיף בר-דוד - ואיים: "אם לא - כל החקיקה הזאת לא תעבור. אני רוצה לראות שמישהו בכנסת ישראל ינסה לחוקק חוקים נגד העובדים. המהלך הזה לא יעבור".

משרד האוצר
מטה משרד האוצר בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, משרד האוצר השלים אתמול את הכנת חוברת המיסים לקראת תקציב 2025, והציע מספר גזרות חדשות שיושתו על הציבור, בהן שחיקת הקצבאות, הטלת מס נוסף על מכירת דירות ומס על פנסיות וקרנות השתלמות.

בין היתר, האוצר מציע לשחוק את הקצבאות ואת נקודות הזיכוי, בכך שלא יוצמדו למדד המחירים לצרכן. באוצר מתכננים את הצעד כך שיחול לא רק ב-2025, אלא גם ב-2026 וב-2027. ב-2028 תהיה הצמדה למדד 2027 בלבד - ללא פיצוי על האינפלציה בשאר תקופת ההקפאה. עוד הציעו את הקפאת מענק העבודה לעובדים בשכר נמוך, וסכומי המקסימום המזכים במענק. לפי אותו מודל, עד 2028, עם שיקול דעת מצומצם להקלה של שר האוצר.