בעקבות ההסלמה בצפון: רגע לפני החגים - השמיים נסגרים

ביום שאחרי חיסול נסראללה, הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה המליצה לכל החברות האירופיות לא לטוס במרחב של מדינת ישראל עד 31 באוקטובר. חברות התעופה החלו לבטל את הטיסות אל ישראל, אך חברות התעופה הישראליות צפויות לפעול כסדרן

זמן צפייה: 02:56

רגע לפני החגים - השמיים נסגרים: בעקבות חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, המליצה היום (שבת) הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה לכל החברות האירופיות לא לטוס במרחב האווירי של מדינת ישראל עד 31 באוקטובר. בעקבות המלצה זאת חברות התעופה כבר החלו לבטל את הטיסות אל ישראל.

במידה וההמלצה לא תשתנה, בכל יום צפויים להתבטל לכ-9,000 נוסעים טיסות חזרה ארצה, ולעוד כ-10,000 נוסעים יבוטלו הטיסות לחו"ל והם לא יוכלו לצאת מישראל. לנוכח העונה העמוסה, חברות הטיסה הישראליות, שכרגע פועלות כסדרן, לא יכולו לעזור לאזרחים שטיסתם בוטלה, אלא רק במקרה חירום. כמו כן, במידה והעובדים הלא ישראלים של החברות הישראליות יחליטו כי אינם מוכנים לנחות בישראל, צפויים להיות ביטולים של טיסות נוספות.

נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בעקבות הביטולים של החברות האירופאיות, מרשות שדות התעופה נמסר: "החל ממחר (ראשון) צפויים עשרות אלפי חסידים לצאת מנתב"ג ליעדים שונים במטרה להגיע לאומן אוקראינה. לאור המצב וביטולי טיסות מומלץ לנוסעים להתעדכן מראש, מול חברות התעופה, בנוגע לטיסה. אין להגיע לנתב"ג במקרה של ביטול טיסה. על הנוסעים לקחת בחשבון כי יתכנו עיכובים בחזרתם ארצה. בכל מקרה, משרד התחבורה ממשיך להפעיל שני מרכזים (האבים) בלרנקה (קפריסין) ואתונה (יוון) להגברת כמות הטיסות בתשלום לישראל לטובת ישראלים המעוניינים לחזור ארצה".

מחברת אל על נמסר: "בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים, חברת אל על מבקשת לעדכן כי נכון לשעה זו לוח הטיסות של החברה פועל כסדרו, וכי לא נותרו מקומות על טיסות אל על לישראל וממנה בימים הקרובים. אנו פועלים לתגבור לוח הטיסות ככל הניתן, וממליצים לכלל הנוסעים שטיסתם ארצה בוטלה, להגיע לאתונה או ללרנקה ולהירשם אצל סוכני הנסיעות ברשימת המתנה לטיסות חזרה לארץ".

מטוס נוסעים של חברת אל-על
מטוס נוסעים של חברת אל-על | צילום: חדשות עשר

"אנו נרתמים ככל הניתן לסיוע ולהטסת אנשי מילואים עם צווי 8 פעילים או למקרי חירום בדגש על מקרים רפואיים דחופים", בהודעת אל-על נמסר עוד: "אנו מבקשים מכלל הנוסעים שטיסתם בוטלה בחברות הזרות להתאזר בסבלנות וממליצים להגיע לאתונה שביוון או ללרנקה שבקפריסין, אליהן נפעל לתגבר את לוח טיסותינו ככל שיתאפשר".

מטוס ארקיע
מבצע לחגים של ארקיע | צילום: דוברות ארקיע

מחברת התעופה הישראלית ארקיע נמסר: "בהמשך להמלצת הרשות האירופאית לבטיחות בתעופה, חלק מהחברות הזרות עזבו במהלך היום את ישראל. ארקיע נערכת לתת מענה לביקושים ולעומסים לקראת החג. החברה מחוייבת ללקוחותיה ופועלת סביב השעון על מנת לתגבר את לוח הטיסות לאתונה ולרנקה, בכדי לסייע לישראלים לממש את חופשתם, או לחזור הביתה".