קולומביה: נרצחו אחרי ששמותיהם הופיעו ברשימת חיסול בפייסבוק

תושבי העיר פורטו אסיס בפאניקה: רשימת חיסול שפורסמה ברשת כוללת שמות של 69 נערים, שהתבקשו לעזוב בתוך שלושה ימים או שיירצחו. בינתיים שלושה מהם כבר שילמו בחייהם

אישור אירוע בפייסבוק
אישור אירוע בפייסבוק | צילום: צילומסך

(1:27 דק')

רוב החברים ברשת החברתית הפופולארית פייסבוק גולשים אליה כחלק מפעילות חברתית, אבל כעת מסתבר שהיא יכולה לשמש גם למטרות אפלות במיוחד. משטרת קולומביה חוקרת בימים אלה את רציחתם של שלושה צעירים, ששמותיהם הופיעו ברשימת חיסול שפורסמה באמצעותה.

 

הרשת הבריטית BBC מדווחת כי ברשימת החיסול הופיעו שמותיהם של 69 נערים תושבי העיר פורטו אסיס שבדרום קולומביה, בצירוף אזהרה כי עליהם לעזוב את העיר בתוך שלושה ימים או שיירצחו.

 

שניים מהנערים ששמם הוזכר נורו ב-15 באוגוסט במהלך נסיעה על אופנוע. בתחילה סברו במשטרה המקומית כי מדובר במתיחה, אבל רציחתו של נער נוסף ששמו הופיע ברשימה חמישה ימים לאחר מכן, עודדה את הגורמים הרלבנטים לקחת את האיומים ברצינות.

 

בעקבות ההתפתחויות שלחה המשטרה לעיר צוות חקירה מיוחד הכולל מומחי אינטרנט, כדי לגלות מי עומד מאחורי האיומים. גורם רשמי מקומי סיפר כי ארגון פשע לאחרונה הרחיב את פעילותו באזור ומאיים על המקומיים.

מי עומד מאחורי האיומים?

התפתחות נוספת בפרשה חלה ביום שני האחרון, כשאיום נוסף הופיע בדמות פליירים שהושארו על מכוניות, וממוענים למשפחות הצעירים. "בבקשה, כקרובי משפחה, בקשו מהם לעזוב את העיר בתוך פחות משלושה ימים או שנראה את עצמנו מוכרחים להוציא לפועל עוד פעולות כמו זו ב-15 באוגוסט", נכתב בהודעות.

 

במקביל פורסמה בפייסבוק ביום שני רשימה נוספת, שכוללת הפעם שמות של 31 נערות מקומיות. ברשויות אומרים כי האיומים עוררו פאניקה בקרב תושבי העיר שחלקם אף החליטו לעזוב. המשטרה המקומית עדיין לא הגיבה באשר למי עשוי לעמוד מאחורי האיומים ולמה בני נוער סומנו כמטרה.