גם בחלומות הכי גרועים שלו, ביידן לא דמיין את הסיוט הזה

אנשי הקמפיין של הנשיא המכהן חשבו על תרחישים שונים, אבל כזה ערב גרוע גם הם לא צפו. ביידן התחיל את העימות מול טראמפ חלש, צרוד ומשתעל - ורק הלך והגביר לעבר ההתרסקות | פרשנות

ביידן בעימות הנשיאותי
ביידן בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

בחלומות הכי מסויטים שלו, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא דמיין את החלום המזעזע הזה. אנשי הקמפיין שלו חשבו על תרחישים שונים, אבל כזה ערב גרוע גם הם לא צפו. וכדי לסכם את העימות הנשיאותי מול דונלד טראמפ שהתקיים הלילה (שישי) באולפני CNN באטלטנה, אני לא חושבת שצריך ללכת לסוף. צריך ללכת להתחלה.

ביידן התחיל חלש, צרוד ומשתעל - ורק הלך והגביר לעבר ההתרסקות. וגם זה היה יחסית בהתחלה. שבתי בחדר עם עיתונאים מכל העולם שישבו וצפו יחד, ובשאלה על הכלכלה, שבה ביידן איבד ריכוז ויצא מפוקוס, הייתה השתנקות מצד כל אחד מהאנשים שישבו באולם.

ביידן בעימות הנשיאותי
ביידן בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

היו לו קטעים חזקים. הפלות (תקף את טראמפ והגן על זכויות נשים), ישראל (הביע עמידה איתנה ויפה לצד ישראל, וסיפר על משלוח הנשק שעוכב בתוך סיפור גדול יותר של תמיכה משמעותית: "אני הצלתי את ישראל. גרמתי למדינות בעולם להגן עליה ממתקפת טילים מאיראן ואיש לא נפגע"). אבל זה לא היה מספיק.

טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי
טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס
טראמפ בעימות הנשיאותי
טראמפ בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

טראמפ לא היה מצוין בצורה יוצאת דופן. אבל הוא היה בסדר ויותר טוב מהרגיל. ומול ההופעה של ביידן, הוא המרוויח הגדול. טראמפ הציג גישה רגועה, קלילה, רצינית, לא תוקפנית. הפיץ גם פייק ניוז, אבל הכל נשטף באירוע שהתחולל. גם הטיעונים הטובים של ביידן נשטפו בטלויזיה שמספרת סיפור אחר.

דקות אחר כך כבר אפשר היה לראות את מושל קליפורניה גווין ניוסם זוהר מאושר בחדר הספינים. כל העיתונאים מקיפים אותו, והוא מבסוט, מריח את הדם לקראת האפשרות שהוא עצמו יהיה המועמד.

טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי
טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

וצריך גם ללכת לסוף. כי בסוף הלילה הזה תומאס פרידמן, העיתונאי המקורב לביידן, מספר שבכה כשצפה בדיבייט, ואומר לו ללכת. ביידן צריך להחליט זאת, והבירוקרטיה לא פשוטה. אבל דמוקרטים רבים כאן בכו הלילה עם פרידמן - ולא בטוח שיש דרך חזרה.