בן גביר, הסמל לשלטון הבריונות - בממשלה שאיבדה את הבושה

עם כישלון מוחץ בכל נתוני המלחמה בפשיעה, השר לביטחון לאומי לא מהסס להעביר מסר חינוכי לחברה הישראלית - דרך שני צעירים: מצד אחד נועה גולדנברג, ללא עבר פלילי, המואשמת בהשלכת חול לעברו - ובילתה את סוף השבוע בנווה תרצה; מצד שני, מרדכי דוד, שהורשע בעבר בניסיון הצתת אוטובוס ומוביל קבוצה שמטרתה להתעמת עם מפגינים למען שחרור החטופים - שהוזמן ללשכת השר כגיבור. המסר הכי גרוע שאפשר

זמן צפייה: 02:08

בראש ממשלה שאיבדה את הבושה, צועד הסמל לשלטון הבריונות - השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. עם כישלון מוחץ בכל נתוני המלחמה בפשיעה, הוא לא מהסס להעביר במו ידיו מסר חינוכי - המסר הכי גרוע שאפשר.

שני צעירים ישראלים עומדים במרכז המהלך המבזה הזה: מצד אחד, נעה גולדנברג, אישה צעירה ללא עבר פלילי, שמואשמת שהשליכה חול, בוץ או שמא קובבה לעבר השר בן גביר. אזוקה בידיה וברגליה, היא בילתה סוף שבוע בבית הסוהר נווה תרצה. נגדה הוגש כתב אישום בהליך הכי מהיר שאפשר, ופתאום כל ניגוני ויללות חזקת החפות של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו ובן גביר - נעלמו. היא כבר הורשעה בסיכון נבחר ציבור.

נועה גולדנברג
נועה גולדנברג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מן העבר השני, העביר שלשום השר לביטחון לאומי מסר חינוכי, באמצעות הזמנתו של מרדכי דוד, גבר צעיר, שהורשע בעבירות פליליות כמו ניסיון הצתה של אוטובוס בבני ברק, שימוש באש ותשלום לאדם להדליק חזיזים - אל משכן הכנסת. דוד המורשע מוביל קבוצה שמגיעה להתעמת עם המפגינים בהפגנות למען החטופים ונגד הממשלה בתל אביב. את הגבר הזה מזמין בן גביר ללשכתו - ובאוזניו מתרברב בחלוקת מאות אלפי אקדחים לאזרחים.

זה הכי קרוב לעידוד קבוצות להתחמש ולהפגין עוצמה - עוצמה יהודית כמובן, מול מי שדוד וחבריו מכנים "הבוגדים השמאלנים". בימים שבהם אנחנו מתנחמים בכך שעוצמתה של החברה הישראלית נמצאת בעם הישראלי - זה המסר לשכונה.

אוטובוס שנשרף על ידי מתפרעים בבני ברק
אוטובוס שנשרף על ידי מתפרעים, ביניהם מרדכי דוד, בבני ברק, 2021 | צילום: חדשות 13

ממשלת ישראל, באמצעות בן גביר, מעבירה את המסר שלה. אלה הפנים שהם רוצים להבליט בחברה הישראלית: מורשעים, קוראים לאלימות, עושים שכונה, בחסות הממשלה - ואפילו בחסות המשטרה והשר העומד בראשה.