בעקבות המתיחות: צה"ל מעביר עוד כוחות לצפון

כוחות רגלים, שריון וארטילריה וכיפות ברזל התפרסו בצפון הארץ, בלבנון מדווחים על נוכחות מוגברת בשמי דרום המדינה של מטוסים ישראלים. הכוננות ביישובי הצפון, בעקבות חשש לפעולת נקם מצד חיזבאללה ואיראן על החיסול שיוחס לישראל, תימשך לפחות עד סוף השבוע

נגמ"ש צה"לי על גבול הצפון במסגרת הכוננות המוגברת לאחר חיסול בכירי חיזבאללה
נגמ"ש צה"לי על גבול הצפון במסגרת הכוננות המוגברת לאחר חיסול בכירי חיזבאללה | צילום: רויטרס

צה"ל ממשיך לתגבר את כוחותיו בצפון הארץ, מחשש לתגובת איראן וחיזבאללה לחיסול שיוחס לישראל בתחילת השבוע בסוריה.

כוחות רגלים, שריון וארטליריה וכיפות ברזל התפרסו בצפון הארץ, והכוננות ביישובי הצפון תימשך גם בסוף השבוע, תוך תנועה ערה של כוחות, בתוך הישובים וביניהם. חיל האוויר הגביר את הכוננות בטייסות, ובלבנון מדווחים על נוכחות מוגברת של כלי טיס ישראלים בשמי דרום לבנון.

רמת הכוננות הגבוהה תישמר לפחות בימים הקרובים, ואולי אף למעלה מכך. אתמול כבר קיבלו תושבי רכס רמים - הקיבוצים זרעית ויפתח - הוראה להישאר בבתים עקב חשש לחדירת מחבלים, כאשר חוליה אותרה מנסה להניח מטען בסמוך לגדר. החשש התבדה לאחר זמן קצר, אבל חלק מכבישי הצפון נשארים סגורים, וביישוב בצפון והחשש ילווה אותנו בתקופה הקרובה.

חברת הכנסת מירי רגב אמרה בצהריים, במסגרת ביקור בצפון: "קודם כל, צה"ל מחויב לעשות את מה שהוא עושה עכשיו, זה לא מתוך בחירה או כדי ליצור הסלמה. הוא עושה את זה כי אין דרך אחרת, לכן אני חושבת שטוב עשה צה"ל שפעל כמו שפעל". רגב הוסיפה: "אני מציעה לחיזבאללה לחשוב פעמיים לפני שהם מנסים לתקוף או לפגוע באזרחים חפים מפשע בגבול הצפון".

היום פורסם בעיתון כווייתי כי הגנרל האיראני עלי אללה דאדי היה היעד המרכזי לחיסול, וזאת בניגוד לדבריו של גורם ישראלי לסוכנות רויטרס ביום שלאחר החיסול, ולפיה ישראל כלל לא ידעה כי דאדי נמצא ברכב אליו נורו הטילים.