גורמים המקורבים לנתניהו: "נחוש לנאום בקונגרס למרות הביקורות"

על רקע הסערה סביב נאומו הצפוי של ראש הממשלה בקונגרס האמריקני, גורמים בסביבתו טוענים כי הוא יערוך את הנאום למרות הביקורת הרבה, וזאת כדי להבהיר את עמדת ישראל בנוגע להסכם הגרעין. מוקדם יותר פורסם בחדשות 10 כי יו"ר מפלגת העבודה הרצוג שוחח עם סגן נשיא ארה"ב ביידן ושר החוץ האמריקני קרי בוועידת מינכן לביטחון

ראש הממשלה נתניהו בנאום בשדרות
ראש הממשלה נתניהו בנאום בשדרות | צילום: חדשות 10

לא מוותר. גורמים המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו הערב (שבת) לחדשות 10 כי למרות הביקורת הרבה על נאומו הצפוי של נתניהו בארצות הברית, הוא נחוש לבצע אותו.

בסביבתו של ראש הממשלה טוענים כי התעקשות נתניהו לא נובעת ממניעים פוליטיים אלא מהסכם הגרעין הגרוע שנרקם לדבריהם בין מעצמות המערב ואיראן. "צריך לעצור את ההסכם ולדבר נגדו. העניין הפורצדוראלי לא רלוונטי, נתניהו רוצה לדבר על המהות ומאמין שהוא חייב לנסוע", טענו המקורבים.

בנושא זה, המקורבים לראש הממשלה ציטטו את שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שטען כי תאריך היעד להסכם הגרעין הוא ה-24 במארס. עם זאת, השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ, ששוהה בוועידת מינכן לביטחון, אמר הערב לחדשות 10 כי על פי ההתרשמות שלו משיחות שערך בוועידה, אין כרגע הסכם עומד על הפרק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מלבד סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהודיע כי לא יגיע לנאום נתניהו, יש שמונה חברי קונגרס דמוקרטים שכבר הודיעו שייעדרו מהאולם גם כן. מהצד השני, ארגון הקואליציה היהודית-רפובליקנית, שנתרם על ידי מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, מאיים להשיק קמפיין בושה כלפי כל הדמוקרטים שייעדרו מהנאום.

מוקדם יותר הערב נאם יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג בוועידה במינכן. לחדשות 10 נודע כי במהלך ביקורו בגרמניה ניהל הרצוג שיחות לא רשמיות עם סגן הנשיא ביידן ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

יו
יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג | צילום: חדשות 10