רעייתו של נורמן עיסא: "הוא לא מתחרט ולא נבהל מהביקורת, קיבלנו המון תמיכה"

מנכ"לית תאטרון "אלמינא" ביפו, גדעונה רז, הביעה בראיון בלעדי לחדשות 10 אופטימיות בנוגע לסערה הציבורית סביב בעלה ואמרה כי לצד הביקורת הקשה על סירובו להופיע ביהודה ושומרון, קיבלו בני הזוג "דברים מקסימים ומחממי לב". לשרה רגב היא מבקשת רק למסור "מקווה שהטיפול בתרבות ייעשה מעתה באופן אנושי יותר". מחר יתקיים מפגש חירום בעקבות דברי רגב שנחשפו ביום חמישי בחדשות 10, לפיהם "המדינה לא חייבת לממן תרבות"

חתונה רודריגו גונזלס
חתונה רודריגו גונזלס | צילום: בוצ'צ'ו

בלעדי: בראיון לחדשות 10 סיפרה גדעונה רז, רעייתו של השחקן והיוצר נורמן עיסא, על התחושות בקרב בני הזוג מאז פרוץ הסערה הציבורית סביב החלטת עיסא שלא להופיע בבקעת הירדן. סערה, שכאמור הגיעה לשיאה בהחלטת שרת התרבות, מירי רגב, לבחון את הוצאתו מסל התרבות של התיאטרון לילדים ערבים ויהודים ביפו "אלמינא", שבני הזוג ייסדו.

"זה כמו צונאמי, נופח לממדים מטורפים", סיפרה רז, אך סירבה להטיח ביקורת אישית ברגב. "אני רק מקווה שהטיפול בתרבות ייעשה מעתה באופן יותר אנושי וטוב", אמרה.

היא הדגישה כי היא ובן זוגה אינם מתחרטים על עמדותיהם, עמדות שזכו לחיזוק מקרב רבים מהיושבים בקהל בעת ראיון חדשות 10. רז הוסיפה כיצד לצד הביקורת הקשה בה נתקלו השניים ברשתות החברתיות הגיעו גם "דברים מקסימים, מחממי לב, אוהבים, שאין לתאר. יש ערבים לא מחבלים, נחמדים, בואו נכיר ונלמד אחד את השני".

הערב (שבת), שבוע לאחר פרוץ הסערה, שב עיסא לראשונה להופיע על הבמה עם ההצגה "בומרנג" בתיאטרון חיפה. עם צוות חדשות 10 שהמתין לו מחוץ לתיאטרון סירב לשוחח, ובהנהלת התיאטרון חוששים כי הקהל יקבל אותו בקריאות בוז.

מחר כזכור יקיימו אמנים מרחבי הארץ מפגש חירום בעקבות דבריה של השרה רגב, כפי שנחשפו בסוף השבוע לראשונה בחדשות 10. במסגרת דברים אלו אמרה רגב לאמנים כי המדינה "אינה מחויבת" לתמוך בהם וכי על האמנים להפנים ש"אתם קיבלתם 20 מנדטים, אנחנו 30. כולם יודעים שהשמאל מנכס לעצמו את התרבות".