פעיל הבית היהודי על פרשת מגל: "תעודת כבוד למפלגה שלנו"

חברי הבית היהודי שותקים מאז הודעת הפרישה של ינון מגל עקב העדויות שעלו נגדו, אבל עמיעד טאוב, פעיל מרכזי במפלגתו של השר בנט, יוצא להגנת חבריו: "אנחנו רואים איך בליכוד התנהלו מול אורן חזן ובש"ס מול אנשים שפשעו. אצלנו מהשלב הראשון היתה אמירה ברורה, ולקיחת אחריות של ינון עצמו"

ינון מגל בעת שהצטרף לבית היהודי
ינון מגל בעת שהצטרף לבית היהודי | צילום: חדשות 10

פרט להודעות כתובות לעיתונות ותגובות ברשתות חברתיות, בכירי הבית היהודי שומרים על דממת אלחוט מאז הודעתו הבוקר של ח"כ ינון מגל על פרישה מהכנסת בעקבות העדויות סביבו. אבל לעמיעד טאוב, פעיל מרכזי במפלגה ויושב ראש מועצת ראשי הסניפים, אין בעיה להתייצב מול המצלמות ולהצהיר: הטיפול שלנו בפרשה היה תעודת כבוד.

"העובדה שניסינו להוביל קו ואמירה בתוך הבית היהודי היתה ערכית, מכיוון שבאיזשהו רף ציפיות ערכי ויהודי בסיסי, בבית היהודי אנחנו מצפים שיהיה גבוה יותר מאשר במקומות אחרים", אומר טאוב הערב (שני) לתוכנית "חמש עם רפי רשף". "אתה רואה שזה רף שבשנים האחרונות פושה בכנסת שלנו, וזו תעודת כבוד לבית היהודי, בניגוד להתנהלות של הליכוד מול אורן חזן, או של ש"ס מול אנשים שפשעו. אצלנו כבר בשלב הראשון היתה אמירה מאוד ברורה, וגם ינון עצמו לקח אחריות שזה לא מובן מאליו".

מגל היה מחברי הכנסת הבולטים, לפחות מבחינה תקשורתית, במפלגתו של שר החינוך נפתלי בנט, שגייס אותו לפני הבחירות האחרונות. על פי טאוב, גם השר עצמו נהג נכון. "ראיתי הודעת גינוי של בנט, שלא קרא לו להתפטר - לא רצה לרסק אותו ואת משפחתו באותו רגע. במבחן התוצאה, יש אמירה ברורה מאוד של המפלגה ושל הפורומים בשטח. המענה של המפלגה שלנו היה נכון, ענייני וגורף. אני גאה במפלגה שלנו".

עמיעד טאוב, פעיל מרכזי בבית היהודי
עמיעד טאוב, פעיל מרכזי בבית היהודי | צילום: חדשות 10

לביתו של מגל לא הגיעו היום חברים או קולגות, וגם הוא, שחזר מחופשה משפחתית ברומא, שומר על שתיקה. הצעד של מגל יכול להיתפס כאמיץ, אבל למעשה גם כבלתי נמנע - לאחר העדויות שהיו נגדו, שרק הלכו והתרבו בימים האחרונים. מהרגע בו רחלי רוטנר לחצה על "פרסם" במקלדת, נראה שהצעד של מגל היה רק עניין של זמן.

בבית היהודי חיכו להודעה הזו ולא רצו לצאת מול מגל בפומבי בכמעט שבוע שחלף מאז פיצוץ הפרשה, אבל לחברי המפלגה הוקל, והם מקווים שהגל יחלוף כמה שיותר מהר.

חברי המפלגה לא קיבלו הנחיה כיצד לנהוג, אבל הבינו שלצאת מול מגל שכבר נחשב כ"גופה פוליטית" לא היה נחשב כמעשה נכון, ואולי אפילו לא חברי.

קשה להגזים בעוצמת המכה הפוליטית שחטף כאן בנט: כל המיזם שניסה להרים עם איילת שקד, עם אלי אוחנה וינון מגל, כאשר חילונים שומרי מסורת לוקחים את המפלגה למקום יותר טרנדי ופחות מפד"לי. הבא ברשימה, אבי וורצמן, הוא כאילו בית יהודי, אבל הוא בקונפליקט עם בנט, והחלטה שלו עשויה לפרום את התפרים הגסים של מפלגת הבית היהודי.