יעלון: "פסימי לגבי הפסקת אש בסוריה. העוינות תימשך עוד תקופה ארוכה"

שר הביטחון הישראלי, משה יעלון, נאם בתום פאנל בכינוס הביטחון במינכן והביע דאגה לגבי הנעשה בסוריה למרות ההסכם עליו הכריזה ארצות הברית בסוף השבוע האחרון: "צריך להפסיק לחשוב שאפשר יהיה לאחד את סוריה. אנחנו יודעים לעשות חביתה מביצה, לא ביצה מחביתה"

שר הביטחון יעלון בשוויץ
שר הביטחון יעלון בשוויץ | צילום: אריאל חרמוני (משרד הביטחון)

שר הביטחון, משה יעלון, מביע היום פסימיות לגבי האפשרות שהסכם הפסקת האש בסוריה, עליו הודיעו האמריקנים בסוף השבוע, אכן ייושם.

במהלך ועידת הביטחון במינכן אמר יעלון, לאחר ששוחח עם הסנאטור ג'ון מקיין: "אני פסימי מאוד לגבי הפסקה אפשרית של המתקפות ההדדיות בסוריה עד סוף השבוע", אמר יעלון, והוסיף: "לרוע המזל, אנחנו עומדים בפני תקופה ארוכה של חוסר יציבות שיעיב על האיזור".

שר הביטחון הוסיף: "חלק מהאסטרטגיה הגדולה היא למנוע את העבר, ואת הדיבורים על כך שעומדים לאחד את סוריה. אנחנו יודעים איך לעשות חביתה מביצה, אבל לא איך לעשות ביצה מחביתה. אנחנו צריכים להבין שנראה מובלעות רבות: של עלאווים, כורדים סורים, קבוצות אתניות אחרות - כל אלה או ישתפו פעולה, או יילחמו זו בזו. הבעיה העיקרית היא שעד שדאע"ש לא יובסו, העניין הסוני בסוריה ובמזרח התיכון לא ייפתר".

לוחמים כורדים בסוריה ליד הגבול עם טורקיה
לוחמים כורדים בסוריה ליד הגבול עם טורקיה | צילום: רויטרס

יעלון סיים בצהריים לשאת דברים שסיכמו את כנס הביטחון הבינלאומי במינכן, כאשר הופיע בתום פאנל שעסק במזרח התיכון, במהלכו גם נשא דברים ריאד חיג'אב, ראש ממשלת סוריה בשנים 2011-2012 שערק לירדן לפני ארבע שנים. השר הישראלי לחץ יד לנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל, בעבר שגריר סעודיה בארה"ב ומנהל סוכנות המודיעין הסעודית.