פרשת הצוללות: המשטרה הקפיאה את חשבונו הפרטי של מפקד חיל הים לשעבר

פרסום ראשון • חשבון הבנק של אלוף (במיל') אליעזר "צ'ייני" מרום, ששמו נקשר בפרשה, הוקפא, בהמשך להקפאת חשבונותיהם של שאר ששת החשודים שעוכבו היום לחקירה. יש לציין שמרום עדיין לא נחקר, אך הצעד של המשטרה מלמד כי הוא חשוד מרכזי בפרשה

אליעזר צ'ייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר | צילום: חדשות 10

התפתחויות חדשות בפרשת כלי השיט: כשברקע הדיונים בהארכת מעצרם של שלושה מששת החשודים שעוכבו הבוקר (שני) לחקירה בפרשת הצוללות, פורסם הערב לראשונה כי חשבונו של אליעזר "צ'ייני" מרום, מפקד חיל הים לשעבר ששמו נקשר בפרשה, הוקפא על ידי המשטרה.

גם חשבונותיהם של ששת החשודים הוקפאו, כחלק מההליך הרגיל במקרים כאלו של חשדות להלבנת הון. אלא שהקפאת חשבונו של צ'ייני, שעדיין לא נחקר, היא חריגה ומלמדת שהוא חשוד מרכזי בפרשת הצוללות, שנחשפה לראשונה בחדשות 10. לאור החשדות נגדו הוא צפוי להיחקר באזהרה במשטרה.

 

>> פרשת הצוללות - כתבות נוספות:

העסקה תבוטל? בגרמניה עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות

גרמניה: אושרה מכירת הצוללות; "יבוטל במקרה שחיתות"

פרסום ראשון: ח"כ אראל מרגלית העיד בפרשת הצוללות

 

במהלך חמשת החודשים האחרונים המשטרה עלתה על תנועות כספיות מישראל לחשבונות בנק שונים לשם מתן שוחד לכאורה, בהם חשבון עלום בקפריסין עליו דווח בעבר. בתגובה לטענות אמר עו"ד ציון אמיר, המייצג את מרום: "מרשי לא זומן לחקירה, ולכן אינו חשוד בפרשה".

כזכור, מהרגע הראשון שדווח בחדשות 10 על הפרשה, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוקף, כי לא ידע שעורך דינו, דוד שמרון, מייצג את המספנה הגרמנית בארץ. אלא שבניגוד לטענות, היו כמה אנשים שדווקא ידעו. במכרז הספינות שבוטל היתה גם החברה הישראלית "מספנות ישראל", שהציעה לבנות את כלי השיט.

מסיבה שאינה ברורה מקבלי ההחלטות לא הסכימו אפילו לבחון את ההחלטה, והיא אפילו לא התמודדה במכרז. אלא שלמרות זאת בכירי החברה הגיעו לגרמניה ודנו עמם בשיתופי פעולה אפשריים, כלומר ללא ספק הם ידעו כי שמרון מייצג את מיקי גנור. משרד הביטחון בעצמו המליץ לבנות את הכלים על ידי חברה קוריאנית, אך לבסוף הוחלט על תאגיד תיסנקרופ הגרמנית.

 

*בהכנת הכתבה השתתף גם דורון הרמן