פרשת הצוללות - פרסום ראשון: המשטרה חושדת שגנור העביר מעטפות כסף לעובדי מדינה

על פי החשד, איש העסקים שילם כסף רב בשביל להפוך לנציג של תיסנקורפ • החקירה הפנימית של המספנה הגרמנית מעלה תהיות בנוגע להעסקתו של מיקי גנור ללא אישור מתאים מהרשויות בישראל

איש העסקים מיקי גנור בדיון בית המשפט בהארכת מעצרו
איש העסקים מיקי גנור בדיון בית המשפט בהארכת מעצרו | צילום: חדשות 10

פרסום ראשון: התפתחויות משמעותיות בפרשת הצוללות. לחדשות 10 נודע אתמול (חמישי) כי המשטרה חושדת שמיקי גנור העביר מעטפות עם כסף לעובדי מדינה.

עוד נודע לחדשות 10 כי המשטרה אף חושדת שאיש העסקים שילם סכום כסף גדול במטרה להפוך לנציג המספנה בישראל.

>> לכתבות נוספות בנושא

פרסום ראשון - פרשת הצוללות: הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ימסור היום עדות

יעלון על פרשת הצוללות: "לא ברור שזה מסריח?"

בין הצוללות לבזק: האם החשדות יגיעו לבסוף לנתניהו?

בתוך כך, לחדשות 10 נודע בנוסף כי החקירה הפנימית של תיסנקרופ מעלה תהיות בנוגע לאופן העסקתו של מיקי גנור ללא אישור מתאים מהרשויות בישראל וכניסתו לתפקיד נציג המספנה במקומו של גנור. החומר הועבר למשטרה לצד מסקנה סופית של החברה לפיה העסקה עצמה הייתה כשרה.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אחר הצהריים את מעצרו של גנור ביממה נוספת בהסכמה. במקביל, הוארך מעצרו של המשנה לראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, עד ליום שני הקרוב. "יש התפתחויות משמעותיות נוספות בפרשה", אמרה בדיון השופטת עינת רון.

איש העסקים מיקי גנור שנחקר בפרשת הצוללת
איש העסקים מיקי גנור שנחקר בפרשת הצוללת | צילום: חדשות 10

גורם אכיפה בכיר אמר לחדשות 10 כי המידע בידיו של איש העסקים מצדיק להעניק לו "חסינות מוחלטת". גורם בכיר אחר אמר כי בידי גנור מידע נוסף גם על עסקאות כלי נשק ועסקאות נדל"ן. כמו כן מתברר כי גנור תיווך בין בנקים אוסטרים לחברות בישראל. הבנקים הללו נתנו הלוואות במאות מיליוני אירו לחברות בישראל, ואיש העסקים הרוויח מהעסקה.

אדם שהיה מעורב בניסיון לקבלת הלוואה מגנור טוען כי מוטת שליטה כזו דרמטית של איש פרטי על בנקים אוסטריים הוא לא ראה מעולם וכי אינו מבין מהיכן הגיעה העוצמה של גנור. בתוך כך, התייחס נתניהו לפרשה במהלך תדרוך עיתונאים בביקורו בבודפשט, והודה כי "יש כוכבית בעסקה - העניינים יתבהרו ומאמין שהעסקה תצא לפועל", אך בהמשך נודע כי גרמניה השהתה את חתימתה על מזכר ההבנות למכירת צוללות נוספות לישראל.