פרשת הצוללות - בעלי מספנות ישראל: "לא שוחחתי עם רה"מ בעניין למרות חברותנו"

לאחר עדותו במשטרה בפרשת 3,000, שלומי פוגל, מבעלי המספנה הגדולה בישראל שביקשה להתמודד במרכז על כלי השייט, מדבר לראשונה: "התרשמתי שיש פה משהו לא ענייני ואמרתי זאת לכל הגורמים". מחר: הראיון המלא בתחקיר "המקור" • מחר ייערך טקס העברת הצוללת השנייה מגרמניה למצרים

שלומי פוגל, מנכ"ל מספנות ישראל
שלומי פוגל, מנכ"ל מספנות ישראל | צילום: חדשות 10

פרשת הצוללות: לאחר עדותו במשטרה בפרשת 3,000, שלומי פוגל מבעלי "מספנות ישראל" מדבר בפעם הראשונה בתחקיר של "המקור", שישודר במלואו הערב (שלישי).

החברה הפרטית, שפוגל הוא אחד מבעליה, ביקשה להתמודד במרכז על כלי השייט. לדבריו, הוא ידע כבר ביולי 2014 ששמרון מייצג את גנור, כאשר נתניהו אמר שלא ידע זאת עד נובמבר 2016. חשוב לציין כי פוגל נחשב מקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

>> כתבות נוספות בנושא:

לקראת הסכם עד מדינה: ארי הרו צפוי למסור עדות גם בפרשת הצוללות

מנדלבליט על חקירות נתניהו: "מתקדמים במרץ רב, לא נותיר אבן לא הפוכה"

תגובת נתניהו לגל הפרסומים האחרון: "לא יהיה כלום כי לא היה כלום"

בראיון עימו אמר כי נפגש עם מיקי גנור ודוד שמרון כבר ב-2014. "אני יודע שגנור העסיק את שמרון כעורך דין, והוא הציג את עצמו כעורך הדין שלו בישיבות", אמר. לגבי קשריו עם רה"מ טען כי "עם מר נתניהו אני לא מדבר דבר על העסקים הפרטיים שלי. לא אמרתי לו ששמרון מייצג את גנור". לדבריו, התרשם כי מתרחש משהו לא ענייני וטען - "אמרתי זאת לכל הגורמים".

מחר - טקס העברת הצוללת השנייה מגרמניה למצרים

בלב פרשת הצוללות שמספקת תיסנקרופ לישראל, מחר בשעה בוקר מוקדמת, בטקס מוצנע מאוד, תועבר הצוללת השנייה מסוג S-42 לחיל הים המצרי. מדובר בצוללת פשוטה בהרבה מצוללת הדופלין שמסופקת לישראל, אך בכל זאת בעלת טילים, שמהווה גאווה גדולה עבור הצבא המצרי.

הצוללת הזו לקחה חלק במחלוקת במערכת הביטחון הישראלית, גם כאשר הנשיא ריבלין הגיע לברלין ושאל את הקנצלרית מי אישר לבנות את הצוללות האלה למצרים וזו ענתה - הישראלים. מחר העסקה תגיע לכדי סיום.