מכירת הצוללות אושרה בגרמניה - בתנאי שלא יימצא בה פלילים

גורמים המעורבים בעסקה טענו כי בגרמניה אישרו את מכירת שלוש הצוללות מתאגיד טיסנקרופ לישראל, לאחר שהושהתה לפני מספר חודשים. עם זאת נטען, כי במידה ויימצא דופי בהתנהלות דרג מקבלי ההחלטות או הגורמים הבכירים, הן על ידי ישראל והן על ידי גרמניה, העסקה תבוטל. גורמים בתיסנקרופ לחדשות 10: "טרם עודכנו"

צוללת מסדרת דולפין של חיל הים סמוך למפרץ חיפה, ליד ספינה המקבלת את פניה
צוללת מסדרת דולפין של חיל הים סמוך למפרץ חיפה, ליד ספינה המקבלת את פניה | צילום: רויטרס

פרשת הצוללות: ממשלת גרמניה אישרה אמש (חמישי) בחשאי מזכר הבנות חדש עם ישראל לרכישת שלוש צוללות נוספות מתאגיד תיסנקרופ, כך אמרו היום גורמים המעורים בעסקה. דבר האישור, לאחר כמה חודשי השהיה מצד גרמניה, פורסם הבוקר לראשונה על ידי עיתונאי "ידיעות אחרונות", רונן ברגמן.

עם זאת סייגו הגרמנים את אישור ההסכם, בכך שלא יימצא דופי פלילי בהתנהלותם בעסקה של דרג מקבלי ההחלטת או הפקידות הבכירה בישראל, שהייתה מעורבת בקבלת ההחלטות הנוגעות לעסקה. רק לאחר שהתביעה בישראל תודיע כי אין כל חשד לפלילים, וכי היא נקיה מחשדות, ואחרי שגרמניה גם היא תאשר זאת, הרכישה תצא לפועל. בתאגיד טיסנקרופ הודיעו כי טרם קיבלו את מזכר ההבנות החדש.

>> פרשת הצוללות - כתבות אחרונות בנושא:

"עדות גנור נתמכת בראיות רבות ומסבכת מעורבים נוספים"
מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר שוחרר למעצר בית
בין הנחקרים בפרשה - גיסו של השר יובל שטייניץ

איש העסקים מיקי גנור שנחקר בפרשת הצוללת
איש העסקים מיקי גנור שנחקר בפרשת הצוללת | צילום: חדשות 10

במהלך השבועות הקרובים צפוי סבב נוסף של חקירות, במסגרתו ייתכן ויקשרו לפרשה שמות של בכירים במשרד הביטחון, בעבר ובהווה. עד המדינה מיקי גנור סיים כבר את עיקרי עדותו, אך הוא עדיין מספק מידע חשוב שצריך להיבדק. עורך הדין דוד שמרון צפוי גם הוא להיחקר, ככל הנראה בחשד לשוחד. עם זאת במשטרה טוענים כי הראיות נגדו נחלשו מעט.

גנור עצמו שוחרר ממעצר בית לפני מעט יותר מחודש, לאחר שהמשטרה הודיעה כי תנאי מעצרו הסתיימו והוא יוכל לחזור לעבודתו. עם זאת, עדיין נאסר עליו לצאת מהארץ וליצור קשר עם המעורבים בפרשה. המשמעות לכך היא כי גנור סיים את עיקרי עדותו וכעת יזומן רק מדי פעם להשלמות ולעימותים.