ארדואן לחרירי: "לא נשב בשקט אם ישראל תתקוף אתכם"

בנאום שנשא בביירות, הבהיר ארדואן כי ארצו לא תשב בחיבוק ידיים אם ישראל "תפלוש לאדמת לבנון באמצעות המטוסים והטנקים החדישים שלה, תהרוג ילדים ונשים ותהרוס מבנים ובתי חולים". חרירי הדגיש מצדו: "עלינו לפעול כנגד האתגרים הישראליים"

סעד חרירי וטאיפ ארדואן בביירות
סעד חרירי וטאיפ ארדואן בביירות | צילום: רויטרס

(1:22 דקות)

ראש ממשלת טורקיה, רג'ב טאיפ ארדואן, מאיים היום (חמישי) בעת ביקורו בביירות כי ארצו "לא תשתוק" אם ישראל תחליט לתקוף פעם נוספת את לבנון או את רצועת עזה. לטענתו, פעולה זו מצד ישראל אינה מתקבלת על הדעת.

­

בנאום שנשא בנוכחותו של ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, תהה ארדואן: "האם ייתכן מצב שבו ישראל תפלוש לאדמת לבנון באמצעות המטוסים והטנקים החדישים שלה, תהרוג ילדים ונשים ותהרוס מבנים ובתי חולים ולאחר מכן תבקש מאיתנו לשתוק?".

ארדואן גם ביקש להציג תמונה ציורית של המצב, תוך רמיזה נוקבת לישראל. "יש כאן בלבנון עשרות קילומטרים של יופי, ואסור שמישהו ילכלך יופי זה בדם", הוא הבהיר. לדבריו, הוא מרגיש את הכאב שחשה לבנון בעת מלחמת לבנון השנייה, בה תקפה ישראל יעדים רבה בלבנון.

ראש ממשלת לבנון בחר מצדו להשמיע דברי חנופה לעמיתו הטורקי. "אתה חבר של לבנון, לא אוסיף דבר פרט לעובדה שאתה בעל פופולריות גבוהה בלבנון", אמר חרירי. הוא הוסיף: "טורקיה היא מדינה משפיעה במזרח התיכון ומדינה ידידה של לבנון. נוכחותך היום היא מסר מרגיע ללבנונים, ועלינו לפעול להתעמתות עם האתגרים הישראלים".

יש לציין כי מאז מבצע "עופרת יצוקה", ובעיקר לאחר המשט הטורקי לרצועת עזה, תוקף ארדואן פעמים רבות את ישראל. בין השאר הוא מעניק ראיונות ומספק הצהרות המגנות את התנהלותה של ישראל בזירה הפלסטינית והאזורית.