נסראללה: גנץ רמטכ"ל רפה, אנחנו נכבוש את הגליל

בטקס לזכר הרוגי חיזבאללה שיגר מזכ"ל הארגון מסר מאיים לישראל ולבכיריה. "לכל מקום אליו תלכו יהיה עליכם לשמור על ראשכם", אמר. על בימת האירוע הופיע גם סאמי שיהאב, בכיר אסירי חיזבאללה, שנעצר במצרים ונמלט מהכלא במהלך המהומות

חסן נסראללה נואם בכנס לציון 3 שנים לחיסולו של עימאד מורנייה
חסן נסראללה נואם בכנס לציון 3 שנים לחיסולו של עימאד מורנייה | צילום: חדשות 10 (ארכיון)

(2:00 דקות)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (רביעי) בביירות בטקס לזכר חללי הארגון, ובמהלכו שיגר איומים לעבר ישראל ובכיריה והתייחס למצב במצרים. "לכל הגנרלים הישראלים, לכל מקום אליו תלכו יהיה עליכם לשמור על ראשכם, משום שדם עימאד מורנייה לא יהיה לשווא", אמר נסראללה.

נסראללה התייחס לכניסתו של בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל. "גנץ בא לבקר בגבול לבנון - ברוך הבא", אמר. "הוא זה שהובס והוציא את כוחות צה"ל מלבנון. בא אליכם רמטכ"ל רפה לחלוטין. הוא יצא אחרון מלבנון, היה מפקד זרוע היבשה שלא יכלה להיכנס לבינת ג'ביל". הוא אף פנה ישירות לגנץ לשר הביטחון, אהוד ברק ולרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי, ואמר: "אני אומר כעת לחיילי הההתנגדות - היו מוכנים לשלוט על הגליל".

בהתייחסו להפיכה במצרים אמר נסראללה כי רשת הקשרים הישראלית-אמריקנית במזרח התיכון, שהחלה את קריסתה עם המהפכה באיראן ב-1979, ממשיכה עם נפילת משטר מובארק במצרים, וכי ישראל וארה"ב מאבדות אחיזה באזור. "התקופה שאחרי מובארק תהיה שונה מאד" אמר. "אנחנו מודים לצעירים במצרים שהפילו את משטר מובארק. מה שקרה במצרים הוא היסטורי". הוא אף תקף את מובארק וטען כי תמך בישראל במבצע "עופרת יצוקה" בעזה. "העולם יודע מה היתה עמדתו של מובארק לגבי המלחמה בעזה. מובארק אמר להם 'המשיכו'".

בין המשתתפים: אסיר חיזבאללה שנמלט ממצרים

נסראללה טען כי ישראל וכל מי שקשר את גורלו עם ארה"ב מפסיד ממה שקרה. "במשך 30 שנה ישראל בנתה אסטרטגיה בדרום, חשבו שמצרים היא בת ברית חזקה ויציבה. לא השקיעו בבניית כח נגדה או השקעה בחזית הדרום".

לפני הנאום הציגו בחיזבאללה את בכיר אסירי החולייה שנעצר במצרים, סאמי שיהאב, שנמלט מכלאו במהלך המהומות במצרים. הוא התקבל בתשואות רמות על ידי הקהל. שיהאב הניף את דגל הארגון מול הקהל וסימן בידו תנועת ניצחון. הוא הורשע במהלך 2010 ביחד עם עוד 25 פעילי הארגון בריגול עבור חיזבאללה על אדמת מצרים.

שיהאב הודה בחקירתו כי החל בהקמת רשת הטרור במצרים החל בשנת 2005, כשמטרתה העיקרית היתה העברת לוחמים מאומנים וחומרי נפץ לתנועת החמאס ברצועה.

שיהאב אף הודה, כי לאחר ההתנקשות במורנייה, חל שינוי בתוכניותיה של החולייה, וחבריה החלו ב"סיוע לוגיסטי" לחמאס ברצועה ובמעקב אחר אתרי התיירות בסיני, שבהם נוהגים לשהות ישראלים, על מנת לבצע שם פיגועי נקמה.