נתב"ג: שני מטוסים עם 32 פעילים פרו-פלסטינים נחתו והועברו לאזור נפרד

מטוסים של חברות "איזי ג'ט" ו"אל איטליה" הגיעו לנמל התעופה בן גוריון ועליהם 32 פעילי מטס המחאה. המטוסים הוסתו לאזור נפרד בשטח הנמל כדי לבצע בידוק ביטחוני. המשטרה עצרה 6 פעילי שמאל שהתפרעו באולם מקבלי הפנים וקראו "לשחרר את פלסטין"

מחאה של פעילי שמאל בנמל התעופה בן גוריון
מחאה של פעילי שמאל בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

(4:13 דקות)

מטוס של חברת איזי-ג'ט שהמריא בז'נבה נחת בצהריים (שישי) בנמל התעופה בן גוריון, ועליו 12 פעילי פרו-פלסטינים. המטוס הועבר למתחם נפרד כדי לבדוק את זהות הנוסעים ולעבור בידוק ביטחוני. מטוס נוסף, עם 20 פעילים של חברת "אל איטליה", הופנה גם כן לבידוק.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

במקביל, התפרעו שישה פעילי שמאל באולם קבלת הפנים ונעצרו על ידי המשטרה, לאחר שקראו "לשחרר את פלסטין". מדובר בפעילים שהיו בישראל ולא הגיעו בטיסות, והם ככל הנראה הגיעו לנמל בתקווה לקבל את פניהם של פעילים שיגיעו במסגרת מטס המחאה.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אמר מוקדם יותר כי במהלך היממה האחרונה גורשו שישה פעילים פרו-פלסטינים שהגיעו לנמל התעופה בן גוריון.

בכמה נמלי תעופה בעולם היו התפרעויות של נוסעים שלא הורשו לעלות על טיסות, בין היתר בשארל דה-גול שבפריז ובנמל התעופה בז'נבה. לפי הערכות המשטרה, חברות תעופה זרות מנעו עד כה את עלייתם של כ-220 פעילים פרו-פלסטינים על טיסות לישראל. במשטרה הבהירו כי הכוננות בנמל התעופה בן גוריון תימשך בכל סוף השבוע.

פעילי המטס כבר גינו את המהלך לעצירתם. אחת המארגנות, הפעילה הצרפתיה אוליביה זצמור, אמרה כי ארגונה מתכנן פעולות לא אלימות. בהודעה של ארגונה, "ברוכים הבאים לפלסטין", כונו צעדי ישראל "פרובוקטיביים, סחטניים ולא חוקיים".

הבוקר התקיים בנמל התעופה הדיון בראשות השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, וכלל הגורמים השותפים להערכות.

בהערכת המצב סקר סאו את היערכות הכוחות ביממה האחרונה - פעילות משרד הפנים, משרד החוץ, משרד התחבורה, רשות שדות התעופה וגורמי הממשלה. אל נמל התעופה הגיע גם שר הפנים, אלי ישי. במשטרה ציינו כי נוכחות הכוחות הגלויים והסמויים בנמל התעופה יצרה הרתעה ומנעה ממפירי סדר רבים לצאת לדרך.