אחרי התקרית של אובמה וסרקוזי: בבית הלבן לא הגנו על נתניהו

הדי הציטוטים שהחליפו נשיא ארה"ב ונשיא צרפת נגד ראש ממשלת ישראל עדיין באוויר. למרות זאת, דובר הבית הלבן בחר שלא להגיב ישירות לנושא. על אף שאלות הכתבים, הסתפק ג'יי קרני בתגובה מתחמקת. "לארה"ב ולצרפת יש דעות שונות בנוגע לבקשות הפלסטיניות", אמר ולא יצא להגנת נתניהו

ברק אובמה ובנימין נתניהו בפגישתם בבית הלבן
ברק אובמה ובנימין נתניהו בפגישתם בבית הלבן | צילום: רויטרס

(3:40 דקות)

בבית הלבן מתחמקים מתגובה ישירה לתקרית המביכה בה הוקלטו במקרה אובמה וסרקוזי מתלחשים על נתניהו. בתדרוך שנעשה באייר פורס 1, למרות פניות חוזרות ונשנות של כתבים דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, סירב לתת תשובה מסודרת בסוגייה.

כתבים אמריקניים הביעו פליאה על כך שקרני לא ניצל את ההזדמנות כדי להגן על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, או להביע תמיכה בו. דובר הבית הלבן במקום הסתפק בתגובה: "לארה"ב ולצרפת יש דעות שונות בנוגע לבקשות הפלסטיניות להתקבל למוסדות האו"ם".

בשיחות סגורות  מודים פקידים בבית הלבן כי אין כימיה אישית בין נתניהו לאובמה. מאז הפגישה שלהם בחדר הסגלגל במאי היחסים ייתכן שהנשיא עדיין לא סלח לראש הממשלה על התקרית בה נתן לו שיעור היסטוריה לעיני המצלמות.

מה דעתכם על דבריהם של סרקוזי ואובמה? ספרו לנו בפייסבוק »

האירוע שמחולל סערה התרחש בשולי ועידת מדינות ה-G-20. סרקוזי פנה לאובמה בשיחה פרטית ואמר: "אני לא יכול לסבול אותו, הוא שקרן", כשהוא מתכוון לנתניהו. אובמה השיב: "לך נמאס ממנו, אבל אני זה שצריך להתמודד איתו כל יום".