צה"ל תקף ברצועה, הפלסטינים מדווחים על עשרה פצועים

כלי טיס של חיל האוויר תקף אופנוע בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה. כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו כי 2 מהפצועים במצב קשה. דובר צה"ל: "אחד המחבלים שנפגעו היה מעורב בתכנון פיגוע בסיני"

תקיפת חיל האוויר על חוליית מחבלים ברפיח
תקיפת חיל האוויר על חוליית מחבלים ברפיח | צילום: רויטרס (ארכיון)

כלי טיס של חיל האוויר תקף היום (ראשון) מטרה בדרום רצועת עזה. כלי התקשורת הפלסטינים המזוהים עם חמאס דיווחו כי בתקיפה נפצעו כעשרה בני אדם, מתוכם שניים במצב קשה. במקביל, מצה"ל נמסר כי אחד המחבלים שנפגעו תכנן לבצע פיגוע בסיני בקרוב, והיה מעורב בפיגוע בגדר המערכת ביוני האחרון בו נהרג אזרח ישראלי.

בהודעה של דובר צה"ל צוין כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ נפגעו שני מחבלים: טלעת חליל מוחמד ג'רבי, יליד 1989, פעיל ג'יהאד עולמי מרפיח, ועבדאללה מוחמד חסן מקאווי, יליד 1988, חבר ב"מועצת השורה של המוג'אהדין", ארגון ג'יהאד עולמי שמרכזו ברצועת עזה.

על פי ההודעה, טלעת היה מעורב בפעילות טרור נרחבת בשנים האחרונות וכן בירי רקטות לעבר ישראל, הנחת מטענים וייצור אמצעי לחימה ברצועה. הוא עסק בימים אלה בקידום ותכנון "פיגוע מורכב בסיני", וכמו כן, הוא היה "מעורב בכיר" בתכנון ובהוצאה לפועל של פיגוע בגדר המערכת ב-18 ביוני השנה.

מדובר בפיגוע בו נהרג עובד הקבלן סאיד פשאפשה, בן 36 מחיפה, בזמן שביצע עבודות בגדר המערכת בגבול עם מצרים. שלושה מחבלים הצליחו לחצות את הפרצות בשטח בו הגדר עדיין לא הושלמה, וארבו לכלי רכב של קבלנים בצד הדרך. החוליה הפעילה מטען צד לעבר כלי הרכב במרחק 30 מטר מהם, ולאחר מכן נורתה לעברם רקטת RPG שלא פגעה.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה נגד אזרחי מדינת ישראל וחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר בהודעה. "ארגון חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

לפני קצת יותר משבועיים תקפו כוחות של צה"ל, בשיתוף עם השב"כ, חוליית מחבלים בשעה שנסעה בכלי רכב גם כן באזור רפיח. בדובר צה"ל אמרו אז כי אחד המחבלים שחוסל תכנן לבצע פיגוע בעורף ישראל.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי בתקיפה חוסלו מחבלים המשתייכים לארגון "מגיני אל אקצא", הפועל בחסות חמאס. עוד נמסר כי אחד הפעילים, אניס מחמוד אבו אל ענין, יליד 79' מרפיח, תכנן להוציא לפועל פיגוע בעורף מדינת ישראל אשר היה בשלבי הכנה אחרונים וסוכל.

עשרה ימים לפני כן חיל האוויר תקף מספר מטרות ברצועה, בהן מחסן אמל"ח ומנהרה ששימשה להברחה. התקיפה הגיעה בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל במהלך הימים שקדמו לה.